شورا و شهرداری سیاسی کار کنند؛ قافله را باختیم

استاندار اردبیل گفت: اگر شورا و شهرداری بخواهند سیاسی‌کاری کرده و بر همین مبنا برای شهر تصمیم‌گیری کنند، به یقین همه ما قافله را باخته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنامجو در همایش روز شوراها که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: قطعا توسعه شهرها مقوله‌ای خارج از توسعه استان نیست و ما هر فعالیتی که در مسیر توسعه استان و شهرهای مختلف انجام می‌دهیم به یقین بر مبنای جلب رضایت و نظر مساعد عموم مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می‌کنند که بر همین مبنا باید توسعه متوازن شهر را مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: شوراها و شهرداران باید به زیباسازی و توانمندسازی شهر توجه کنند چرا که اصلا قابل قبول نیست سیما و منظر شهر به هم ریخته و پر از زباله و آشغال باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در کنار این اقدامات باید برای افزایش توان علمی و توانمندی شوراها برنامه‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد و اعضای شورا با پرهیز از مسایل حاشیه‌ای متن موضوع را که خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است، مورد توجه و دقت قرار دهند.

بهنامجو به اصلاح برخی از قوانین و مقررات در مسیر برنامه‌‌ریزی درست و صحیح اشاره کرد و افزود: شوراها و شهرداری‌ها باید یک برنامه سه چهار ساله را تدوین کنند تا همه بدانیم که در کجا قرار گرفتیم و ظرف چند سال آینده می‌خواهیم به کدام نقطه برسیم.

وی ترسیم این دورنمای امیدبخش را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: توجه به تنظیف شهری و پاکیزگی و آراستگی محلات مختلف از کارهای اولیه و بدیهیات شهرداری‌هاست و به هیچ وجه در شهرهای گردشگرپذیر ما پسندیده نیست که در این زمینه برخی فعالیت‌ها و اقدامات به صورت ناقص یا ابتر اجرا شود.

استاندار اردبیل از تعیین تکلیف پسماند تمام شهرها و جمع‌آوری و دفن اصولی زباله در مناطق مختلف خبر داد و بیان کرد: ما با تمام شهرداری‌های استان رایزنی داشتیم تا به تناسب وسعت و جمعیت شهرها پروژه‌های مشترکی را با همکاری استانداری تعریف کرده و اجرایی کنیم.

بهنامجو گفت: به عنوان نمونه در شهر اردبیل قرار است 10 پروژه به صورت مشترک با همکاری شوراها، شهرداری‌ها، فرمانداری و استانداری در بخش‌هایی نظیر گردشگری، خدمات‌رسانی، عمرانی و درآمدزایی در دستور کار قرار گیرد تا ما از محل سفر رئیس جمهور برای اجرا و تکمیل آنها منابع اعتباری دریافت کنیم.

وی با اشاره به برخی تخلفات رخ داده در شوراها و شهرداری‌ها ضرورت نظارت و انجام کار سالم را در این نهاد مردمی با پرهیز از اصراف یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار نظارت‌های مستمر باید کارهای اجرایی و عملیاتی سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار اردبیل شوراها و شهرداری‌ها را از سیاسی‌بازی برحذر داشت و اظهار کرد: کار شهرداری جدای از سیاست‌کاری است و بهتر است به دور از نگاه سیاسی و انتخاباتی، شهرداری‌ها مهمترین فعالیت و کار را در اداره پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ... در جلب رضایت مردم متمرکز کنند.

901/900

کد خبر: 936182

وب گردی

وب گردی