تنها راه رفع بیکاری توسعه بخش صنعت نیست

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: تنها راه رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی راه‌اندازی و توسعه بخش صنعت نیست و باید در خصوص اشتغال خانگی و اشتغال‌های خرد در مناطق روستایی سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی در جلسه شورای اداری شهرستان لردگان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به منظور توسعه اشتغال روستایی و حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان در مناطق روستایی بدون محدودیت است.
استاندار با اشاره به اهمیت بحث اشتغال و حمایت از اشتغال روستایی ادامه داد:: جذب تسهیلات ارزان قیمت راه برون رفت از محرومیت ها بخصوص در مناطق روستایی و عشایری لردگان است.
به گفته وی، تنها راه رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی راه اندازی و توسعه بخش صنعت نیست و باید در خصوص اشتغال خانگی و اشتغال‌های خرد در مناطق روستایی سرمایه‌گذاری کرد.
عباسی افزود: 45 درصد جمعیت روستایی استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان ساکن هستند که حمایت از این قشر علاوه بر جلوگیری از مهاجرت، در توسعه اقتصاد استان نیز موثر است.
فرماندار لردگان نیز در این نشست با اشاره به مشکل آبرسانی در شهرستان به خصوص مناطق روستایی گفت: هم اکنون اجرای چند طرح آبرسانی در این شهرستان در دست اجراست که سرعت بخشیدن به اجرای این طرح‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

برهان حسین‌پور آقایی افزود: آبرسانی به بخش سردشت لردگان از سال گذشته آغاز شده و با اجرای این طرح 53 روستای استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.
وی اظهار کرد: پروژه آب آتشگاه با 35 درصد پیشرفت فیزیکی نیز از دیگر طرح‌های در دست اجرای آبرسانی است که با اجرای آن 36 روستای شهرستان از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.
فرماندار لردگان با اشاره به نیاز شهرستان به راه‌اندازی ورزشگاه و همچنین زمین چمن ورزشی، خاطرنشان کرد: راه اندازی سالن ورزشی یک‌هزار و 200 نفری از برنامه‌های در دست اجرای شهرستان است که برای راه اندازی این طرح 23 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی نیاز است.

901/900

کد خبر: 936185

وب گردی

وب گردی