مهم ترین مسؤلیت اساتید، انسان سازی است/ واحد علوم تحقیقات دومین دانشگاه برتر ایران است

مراسم بزرگداشت مقام استاد با حضور دکتر فرهاد رهبر و اساتید برتر دانشگاه آزاد اسلامی درصبح امروز در سالن همایش دکترحبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ذاکر، معاون فرهنگی علوم تحقیقات ضمن خوش امدگویی به اساتید ودیگر میهمانان باگرامیداشت هفته معلم گفت: این همایش برنامه ای مختصر در پاسداشت مقام استاد است که از سخنان اساتید برتر بهره مند خواهیم شد.

در ادامه دکتر طبیبی نماینده اعضای هئیت علمی افزود: در روزگار ما دانشگاه منشا تحولات بسیاری است و انتظار است دانشگاه پویایی خودش را حفظ کند و مسائل جامعه را تشخیص دهد و برای زدودن مشکلات از هیچ کوششی فرو گزار نشود.

وی افزود:جامعه همواره ما را به عنوان الگو می داند و چنانچه نتوانیم در گام اول مشکلات خودمان را تشخیص دهیم و بزداییم قطعا نمی توانیم برای جامعه و دانشجو الگو باشیم.

در ادامه دکتر مستانه حاجی پور نماینده اساتید با اشاره به نقش سازنده اساتید گفت:اساتید نقش بسیار سازنده ای دارند و پرورش دهنده نسل جوان هستند.

وی افزود:در میحط های دانشجویی دانشجویان اغلب تحت تاثیر اساتیدشان هستند بنابر این اساتید نقش تعیین کننده دارند و قطعا در برخی زمینه ها لازم است برای اساتید آموزشهایی در نظر گرفته شود.

بابک بهشتی نماینده هیات مذهبی اساتید مکتب الصادق نیز در ادامه گفت:دانشجویانی که وارد تحصیلات تکمیلی میشوند از امکانات کمتری برخوردارند و این در شرایطی است که رنکینگ واحد علوم و تحقیقات بعد از دانشگاه شریف در رتبه دوم قراردارد.

وی افزود:مسئله بعدی بازنشستگی اساتید است که دغدغه پایین آمدن حقوقشان بعد از بازنشستگی را دارند.

نماینده هئیت مذهبی اساتید در پایان درباره گرنت پژوهشی اساتید خاطر نشان کرد: اگر این امکان برای اساتیدی که کار پژوهشی میکنند فراهم شود که بتوانند گرنتی داشته باشند که بتوانند صرف کارهای پژوهشی کنند قطعا به بالا رفتن سطح پژوهش در دانشگاه کمک خواهد کرد
سیده ندا نبوی طباطبایی نماینده گروه اساتید و معارف اسلامی دانشگاه آزاد نیز در ادامه گفت:مهم ترین مسئولیت اساتید انسان سازی است و قطعا در کنار آموزش تزکیه جایگاه بالاتری دارد.

وی افزود:اساتید گروه معارف در تربیت دینی به دو بعد میپردازند و باید توجه داشته باشند که همانقدر که به آموزش توجه میکنند باید به افزایش و تعالی اخلاق هم کمک کنند و اگر جهت و مسیر ما درست باشد آنجاست که علم و دانش معنای واقعی خود را می یابد.

در پایان دکتر جواد رزمی نماینده کانون علمی و فرهنگی اساتید با اشاره به سخنان امام خمینی در صحیفه امام گفت: دانشجویان ما باید متکی به نفس بوده و کوچکترین وابستگی به شرق و غرب نداشته باشند و اگر دانشجویانی با پتانسیل بالا و داشته های درونی بالا تربیت کنیم خودمان منشا تحول خواهیم بود.
وی در ادامه گفت:حفظ و تداوم نظام جمهوری اسلامی در کنار تربیت دانشجویان بهره مند از تخصص در کنار تعهد امکان پذیر است که پایه های نظام را قطعا قویتر و مستحکم تر خواهد کرد.

204

کد خبر: 936224

وب گردی

وب گردی