هیچ یک از عناصر مستشاری ایران در سوریه به شهادت نرسیده اند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بررسی هایی که تا صبح امروز انجام دادیم هیچ یک از عناصر ایرانی طی حمله شب گذشته سوریه به شهادت نرسیده اند.

به گزارش ایسکانیوز،خبر شهادت شماری از مستشاران ایرانی در حملات دیشب اسرائیل به چند پایگاه نظامی در سوریه، کذب و احتمالا عملیات روانی صهیونیست ها است و تا این لحظه خبری مبنی بر شهادت افراد ایرانی مخابره نشده است.

در همین باره ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره خبر شهادت مستشاران ایرانی در حمله شب گذشته به سوریه اظهار داشت: طبق بررسی هایی که تا صبح امروز انجام دادیم هیچ یک از عناصر ایرانی طی این حمله به شهادت نرسیده اند.

وی افزود: خبر شهادت مستشاران ایرانی یک عملیات روانی برای فرافکنی بود؛ متاسفانه در این حمله تعدادی از مردم مظلوم سوریه به شهادت رسیدند لذا برای این که بر روی این اقدامات غیر انسانی خود سر پوش بگذارند تلاش کردند با شانتاژ رسانه ای جو عمومی را به نفع خودشان تغییر بدهند.

حسن بیگی ادامه داد: خوشبختانه ارتش سوریه به سرعت محل حمله را به خبرنگاران نشان داد و لذا در حال حاضر نیروهای سازمان ملل هم برای بررسی بیشتر اوضاع در حال اعزام به این منطقه هستند.

وی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این اقدام جنایت کارانه را محکوم می کند و از کمیته حقیقت یاب سازمان ملل می خواهیم سریع تر به منطقه اعزام شوند و اجازه ندهند خون مردم بی گناه و مظلوم سوریه پایمال شود.

‏گفتنی است؛ بامداد امروز مقر تیپ ۴۷ ارتش سوریه در شمال حماه، مورد حمله موشکی قرار گرفت.

بنا به این گزارش مبدا این حمله موشکی، پایگاه التنف در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن است که در اختیار نیروهای مغاویر الثوره وابسته به ارتش آزاد سوریه است؛ این پایگاه قبلا توسط آمریکایی‌ها به موشکهای هیمارس مجهز شده بود.

302

کد خبر: 936229

وب گردی

وب گردی