استاد مطهری مرزبان دین بود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور گفت: حقیقتاً استاد مطهری نیاز به تجلیل ما ندارد، ایشان به قدری بزرگ است که در عالم ملکوت فوق تصور ما بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور در دوازدهمین همایش حکمت مطهر گفت: شهید مطهری در حدی با خداوند صداقت ورزید که در انقلاب اسلامی اولین تیر به سوی او شلیک شد و افتخار شهادت را به دست آورد و پاداش زحمات خود را گرفت. ما نیازمند استاد مطهری هستیم اما او نیازی به تجلیل ما ندارد.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: دین هم مرز دارد اما برخلاف مرزهای جغرافیایی که برای همه قابل مشاهده است؛ مرزهای دین مرزهای معنویست که تشخیص آن نیاز به کارشناسی بیشتر و دقت بیشتری دارد اگر در مورد استاد مطهری بخواهیم یک تعبیر مهم و کلیدی به کار ببریم او مرزبان دین‌ بود و از دین مرزبانی می کرد.
او افزود: کسی می‌تواند مرز دین را نگه دارد که جامعیت داشته باشد و تمام دین را عمیقاً درک کرده باشد نه اینکه از زاویه محدودی به دین نگاه کند. جامعیت شهید مطهری او را ممتاز کرد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: دوره استاد مطهری دوره مبارزه علنی با دین بود و افکار الحادی و مارکسیستی و ضددینی مطرح می‌شد هم چنین یک فضای تبلیغی مغایر با مسیر اصلی انقلاب و اسلام مطرح بود که بخشی از متدینین در آن دوره مرعوب و مغلوب این افکار بودند.

محمدیان خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی استاد مطهری از دین مرزبانی می‌کرد که با منطق و استدلال قوی و به‌طور تهاجمی با اندیشه های ضد دینی برخورد کرد البته دوستان نادان را گاهی تحمل می کرد.

او ادامه داد: امروز شرایط متفاوت شده است به دلیل دوره رونق دین کسی با دین به طور مستقیم مبارزه نمی کند روحیه متدینین قویتر از دوره های گذشته است نوع هجوم دشمن به مرزهای دین متفاوت شده است و شاگرد های جدیدی برای مبارزه با دین طراحی کرده‌اند که مسئولیت و وظیفه ما را در مرزبانی از دین بیشتر کرده است گاهی از دین تمجید و تعریف می‌کنند و سپس آن نکات اصلی هجومی به مرزهای دین را مطرح می‌کنند.

محمدیان اظهار کرد: برخی به فرار از دین عمل می‌کنند نماز میخواند روزه می‌گیرند اما سکولاریسم را ترویج می‌کنند. جدایی دین از سیاست مهمترین موضوعی است که امروز در دنیا برای مبارزه با دین مطرح می‌شود این را از عرصه های اجتماعی سیاسی و حاکمیتی حزب می‌کنند و به ارتباط شخصی انسان با خدا تقلیل می‌دهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور، با اشاره به عرفان های کاذب و نوظهور در عصر جدید گفت: این افراد دین را نفی نمی کنند اما رقبای جدیدی برای دین حقیقی معرفی می‌کنند و مرزبانان دین باید در این عرصه‌ها وارد شوند و از بروز لطمات در این حوزه جلوگیری کنند.

او مهمترین ویژگی استاد شهید مطهری را فقاهت قرآنی مطهری عنوان کرد و افزود: استاد مطهری به حقیقتی از دین دست یافته بود که جامعیت داشت دین تنها فقه و فلسفه نیست او به همه ابعاد دین توجه می‌کرد.

حجت الاسلام محمدیان گفت: شهید مطهری بر نفس خود مسلط بود و به حدی رشد کرد که سخن او بر همه دل ها می نشست زیرا از دل سخن می گفت و دل استاد عرش خدا شده بود هم چنین شهید مطهری آگاه به زمان بود زمان خود را خوب شناخته بود و می‌دانست دردها کجاست و درمان ها چیست و با تمام وجود در میدان مبارزه حضور داشت.

202

کد خبر: 936235

وب گردی

وب گردی