ارائه گزارشی  از برنامه های ویژه کمیته امداد برای جامعه مددجویی در مناطق مرزی و روستایی

سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از برنامه‌های ویژه این نهاد برای جامعه مددجویی در مناطق مرزی و روستایی به دنبال خشکسالی این استان ارایه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبری کمیته امداد، بی آبی و خشکسالی حاکم بر استان سیستان و بلوچستان سبب از بین رفتن مزارع و کاهش درآمد خانوارها شده از این رو کمیته امداد حمایت های ویژه ای در زمینه پرداخت مستمری مازاد و توزیع سبد غذایی به مددجویان این استان پیش‌بینی کرده است.

وحید نجفی، سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: طی خشکسالی پی در پی شمال و جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات عدیده‌ای برای محیط زیست و اقتصاد منطقه به وجود آمده به طوری که اکثر ساکنان مناطق تالاب منبع درآمدشان از طریق حصیربافی و ماهیگیری از تالاب است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار شغل از بین رفته است از سوی دیگر جمعیت دامی این استان قبل از خشکسالی شش میلیون راس بود که به دلیل وقوع خشکسالی متاسفانه با کاهش چشمگیری به تعداد کمتر از چهار میلیون راس تقلیل یافته است.

سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این رابطه این نهاد حمایت ویژه در زمینه تخصیص و تامین اعتبار برای پرداخت مستمری مازاد به دلیل شرایط موجود و براساس تعریف و شاخص های متاثر از خشکسالی و شرایط اقلیمی این استان برنامه ریزی کرده است.

نجفی با اشاره به هدفگذاری اختصاص سبد ویژه غذایی و کالا به خانوارهای این مناطق به صورت ماهیانه یا حداقل هر دو ماه یکبار، یادآور شد: همچنین پرداخت تسهیلات برای سوق دادن افراد نیازمند از دریافت کمک های موردی به وام قرض الحسنه به منظور ارتقای عزت نفس و کرامت انسانی جامعه مددجویی در اولویت این نهاد قرار دارد.

وی گفت: سرفصل اعتباری نیز در زمینه طرح غربالگری بیماری های تنفسی و صعب العلاج به دنبال خشکسالی منطقه، خشک شدن تالاب هامون و انتشار ریزگردها در اغلب ایام سال در شمال این استان و گرمای طاقت فرسا در فصول سال تا ۶۰ درجه در جنوب این استان پیش بینی شده است.

سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود بیش از ۹۹ هزار خانوار مستمری بگیر کمیته امداد این استان، افزود: سال گذشته ۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به زنان سرپرست خانوار، ازکار افتادگان، بیماران، خانوارهای زندانی و سرباز پر داخت شد.

کد خبر: 936283

وب گردی

وب گردی