اعزام 650 زائر بار اولی به  عتبات عالیات  از پانزدهم اردیبهشت

مدیرکل اموراجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف از اجرای طرح زائران حرم حسینی (ع) از پانزدهم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت:  همزمان با اجرای پنجمین دوره طرح ملی اعزام حرم حسینی  650 نفر از زائران باراولی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل اموراجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از نیات موقوفات کشور که در سامانه جامع به ثبت رسیده اعزام زائران بار اولی به زیارت امام حسین (ع) است به برگزاری پنجمین دوره طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) اشاره کرد وافزود : این طرح برای پنجمین سال متوالی و از پانزدهم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود وبر اساس آمار اعلامی ادارات اوقاف کشور در این دوره 650 نفر از زائران باراولی حضرت امیرالمومنین (ع) و اباعبدالله‌الحسین (ع) به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

وی با اشاره به آثار و خدمات وقف در حمایت و خدمت‌رسانی به افرادی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده اند، تصریح کرد: در مجموع ۹۰۰ موقوفه و یک هزار و 125 نیت مرتبط با کمک به زوار عتبات عالیات در کشور وجود دارد که در قالب این طرح عواید آن صرف حمایت از افرادی می‌شود که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند.

مدیرکل اموراجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف تاکید کرد: طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به زوار عتبات عالیات، زوار فقیر، زوار مستمند و کرایه زوار ائمه با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام عادلی درباره بهره‌مندان از طرح ملی زائران حرم حسینی (ع) گفت: افراد مستحق، مطابق نیت واقف از طریق ائمه جمعه و جماعات، معتمدین محلی، خیران، نهادهای حمایتی، هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه و... به ادارات اوقاف وامورخیریه شهرستان ها معرفی شده اند تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه به این افراد، اجرای نیت صحیح انجام شود.

وی ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفان، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات اجرای نیات واقفان در جامعه، زمینه‌سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیران در امر کمک به زوار عتبات عالیات را از دیگر اهداف طرح زائران حرم حسینی (ع) برشمرد و یادآور شد: سال گذشته تعداد ۴۷۵ زائر از محل اجرای نیات واقفان از این طرح بهره‌مند شدند.وی در پایان تاکید کرد: با اجرای طرح ملی زائران حرم حسینی طی پنج سال اخیر بیش از 2775 زائر بار اولی به صورت رایگان از خدمات این طرح بهره مند شده اند .

705

کد خبر: 936300

وب گردی

وب گردی