انتقاد محمدیان از عملکرد بنیاد شهید مطهری / فرزند مطهری به نشانه اعتراض همایش را ترک کرد

اظهار تأسف حجت‌الاسلام محمدیان از کم‌کاری‌ها در خصوص ترویج اندیشه‌های شهید مطهری در دانشگاه‌ها موجب شد فرزند مطهری همایش حکمت مطهر را ترک کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، صبح امروز در دوازدهمین همایش حکمت مطهر اظهار نظر حجت‌الاسلام محمدیان با اعتراض محمد مطهری مواجه شد.
حجت‌الاسلام محمدیان در ابتدای سخنان خود با اظهار تأسف از تعطیلی ترویج اندیشه‌های شهید مطهری در دانشگاه‌ها گفت: تاسف خود را عرض می کنم از اینکه زمانی در دانشگاه ها، سالانه ده‌ها هزار دانشجو آثار شهید مطهری را مطالعه می کردند اما نمیدانم از وقتی که بنیاد استاد مطهری تأسیس شد و این مسائل را برعهده گرفت کار در دانشگاه ها تعطیل شد. دانشگاه‌ها ظرفیت ۲۰۰ هزار نفر در سال دارند که با آثار استاد مطهری انس بگیرند و آشنا بشوند.

محمدیان ادامه داد: چند سالی است که [برای این امر] از ما دعوتی نمی‌شود. ما چندین سال در دانشگاه‌ها برگزار کردیم‌ و مجری این برنامه ها بودیم. به احترام اینکه این بنیاد تأسیس شده و باید در ذیل این بنیاد عمل کنیم بعد از آن اقدامی نکردیم و امروز غصه می‌خوریم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: استاد مطهری متعلق به همه این کشور است. اندیشمندی است که همه کسانی که به دین علاقه دارند و در مسیر تبیین آن قدم برمی‌دارند، به ایشان علاقه مندند.

محمد مطهری فرزند شهید مطهری و قائم‌مقام بنیاد شهید مطهری در حین صحبت های حجت الاسلام محمدیان خطاب به وی گفت: اخلاق اقتضا می کند که وقتی انسان نسبت به عملکرد شخص یا سازمانی انتقاد دارد، ابتدا با شخص مورد انتقاد صحبت کند و از او بپرسد سپس پشت تریبون انتقاد خود را مطرح کند که حجت الاسلام محمدیان با شنیدن این اعتراض به سخنان خود ادامه داد و محمد مطهری نیز همایش را به نشانه اعتراض ترک کرد.
نوبت به علی مطهری رسید تا در جایگاه حاضر شود. وی در پایان صحبت‌های خود بحث پیش آمده بین حجت‌الاسلام محمدیان و محمد مطهری را سوء تفاهم دانست و گفت: از زمانی که بنیاد تشکیل شده شاید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصور می‌کنند امور مربوط به شهید مطهری تحت نظارت این بنیاد انجام شود، لذا خیلی از فعالیت‌های سالهای قبل دیگر امروز نیست و در انتظار فرمان بنیاد بودند، بنیاد هم شاید غفلتی کرده و الا هر دو علاقمند به حفظ و نشر آثار ایشان هستند.
دوازدهمین همایش حکمت مطهر با حضور حجت‌الاسلام محمدیان، علی مطهری، محمد مطهری، عزت‌الله ضرغامی، حجت‌الاسلام محقق داماد، آیت‌الله اعرافی و برخی چهره‌های برجسته دانشگاهی در دانشگاه صداوسیما برگزار شد.

203

کد خبر: 936314

وب گردی

وب گردی