حجت‌الاسلام مختاری: تمدن اسلامی با انقلاب اسلامی به حرکت درآمده است

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: امروز تمدن اسلامی با انقلاب اسلامی به حرکت درآمده و در برابر تمدن مادی استکباری صف‌آرایی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مختاری ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز بسیج کارگری و تجلیل از بسیجیان نمونه واحدهای صنعتی بیرجند که در کارخانه کویرتایر برگزار شد اظهار داشت: مکتب و دین اسلام به کار، کارگر، تلاش و فعالیت اهتمام زیادی دارد و همچنین از نظر عقلی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی نیز مسئله کار، تلاش و کارگری تاثیرات مثبتی دارد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه کار مانند هر چیز دیگری دو رو دارد بیان کرد: باید هواسمان باشد از یک روی کار که روی اصلی آن است خارج نشویم.

مختاری با اشاره به اینکه هر چیزی یک ملک، ظاهر، فیزیک، جسم و ملکوت روحی و باطنی دارد تصریح کرد: توجه به فیزیک، ظاهر و ملک این دنیا لازم است.

وی خاطرنشان کرد: کار از نظر ظاهری و فیزیکی نیز آثار و برکات بسیاری دارد اما اگر تمام توجهمان را به آثار ظاهری، جسمانی، مادی و فیزیکی کار معطوف کنیم بهره‌بری لازم و بهینه را از کار و کارگری نبرده‌ایم و بهره‌ موقت برده‌ایم و از بهره‌های معنوی و اخروی که مهم هستند غافل بوده‌ایم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه به ابعاد معنوی، روحی و ملکوتی کار باید توجه شود یادآور شد: مکتب و عقل ما این سفارش را به ما توصیه می‌کند.

مختاری با بیان اینکه روح هر عملی اخلاص است اظهار داشت: اخلاص مهمترین سفارش خداوند در قرآن است همچنین باید اخلاص برخاسته از ایمان را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه آنچه که کار را به حداکثر بهره‌وری می‌رساند و می‌توانیم حداکثر بهره را از کار داشته باشیم اخلاص است افزود: اخلاص ناشی از ایمان این است که در کارمان انگیزه‌های خدایی داشته باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: امروز تمدن اسلامی با انقلاب اسلامی به حرکت درآمده و در برابر تمدن مادی استکباری صف آرایی کرده است، اگر این انقلاب از بین برود تمدن اسلامی، مهدوی و حرکت به سمت ظهور متوقف می‌شود.

مختاری بیان کرد: امروز نماد، سنبل و مظهر تمدن اسلامی و مهدوی، حرکت به سمت ظهور و آماده‌سازی زمینه‌های ظهور ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز باید در این خصومت اقتصادی که دشمن 40 سال است ما را درگیر آن کرده است و پیوسته در تلاش است که نگذارد جان و پا بگیریم الگو شویم و تلاش کنیم به راه خودمان ادامه دهیم و در برابر دشمن، فرهنگ و اقتصاد مستقلی داشته باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه روح کار و کارگری اخلاص ناشی از ایمان است اظهار داشت: عمر ما سرمایه ما است و این سرمایه روز به روز می‌گذرد.

مختاری با بیان اینکه تفکرات مادی برای هیچکس شرایط ایده‌آل نیست یادآور شد: اگر کسی خدا، قیامت، قرآن و اهل‌بیت(ع) را باور کرد ضرر نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه میوه درخت ایمان عمل صالح است خاطرنشان کرد: عمل صالح یعنی هر کار مفیدی برای فرد و جامعه و برای رضای خدا انجام شود.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه حد اعلای بهره‌وری کار، بهشت است افزود: کار ارزش دارد اما اگر کسی در این دنیا فقط به دنبال کار باشد، ضرر کرده است.

مختاری با بیان اینکه در کنار کار حق طلبی باید باشد اظهار داشت: کار یک عمل صالح است و اگر همراه با ایمان باشد ارزشمند است و انسان باید در کنار کار به دنبال فرهنگ و کمک به دیگران باشد در غیر این صورت ضرر کرده است.

901/900

کد خبر: 936320

وب گردی

وب گردی