دغدغه برداشت های غیرمجاز را داریم

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: برداشت‌های غیر مجاز از خطوط لوله نفت و فرآورده به یکی از دغدغه‌های شرکت تبدیل شده که با افزایش دقت و حساسیت همکاران‌ به‌ویژه بهره‌برداران، بخشی از آن برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباسعلی جعفری‌نسب (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) در نشست هم‌اندیشی با روسای منطقه شما‌ل‌شرق با تاکید بر ضرورت افزایش حساسیت‌ها نسبت به تغییرات احتمالی در حریم خطوط لوله افزود: شرایط اقتصادی موجود و فاصله قیمتی انواع فرآورده در کشور ما و کشورهای همسایه، انگیزه برداشت غیرقانونی از خطوط را افزایش می‌دهد.

او تاکید کرد: همه باید برای حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی مراقب شرایط باشیم و هرگونه تغییر محسوس در مسیر خط لوله را در اسرع وقت گزارش کنیم.

جعفری‌نسب ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مورد مهمی وجود نداشته و در معدود موارد موجود، همکاران ما به سرعت وارد عمل شده و مانع تحقق اهداف سودجویان شده‌اند.

او با تاکید بر این‌که اقدام‌های غیرقانونی سودجویان هم برای خود آنها و هم برای همکاران ما خطرآفرین است،‌ اظهار کرد: همه خط‌بانان، نیروهای فنی اعم از تعمیرات خط و خوردگی و نیروهای بسیج منطقه با حساسیت بیشتر به حریم خط لوله توجه کنند و هرگونه تردد مشکوک یا عملیات غیرمتعارف در نزدیکی خط لوله را به‌طور کتبی گزارش دهند تا ضمن بررسی فوری موضوع، مانع تحقق عمل غیر‌قانونی این افراد شویم.

او در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: منابع ما محدود است، پس شایسته و ضروری است که کنترل‌ها را روی هزینه‌ها متمرکز و آن را مدیریت کنیم و با اولویت‌بندی امور، کارها را بر حسب ضرورت پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تصریح کرد: توجه به امور کارکنان یکی از راه‌های افزایش تعلق سازمانی آنهاست و سبب افزایش مشارکت جمعی در کارها خواهد شد.

او در بخش پایانی سخنانش، عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال در حمایت از کالای ایرانی را یک وظیفه شرعی و تکلیف قانونی دانست و گفت: ممکن است در برخی موارد از لحاظ کیفیت هنوز فاصله‌هایی تا وضع مطلوب وجود داشته باشد، اما این که با این توجیه از کالای ایرانی حمایت نکنیم این فاصله کماکان ادامه و حتی افزایش هم خواهد یافت.

جعفری نسب اضافه کرد: با ابتکار و حمایت از کالای داخلی و شناسایی ظرفیت‌های علمی، صنعتی و دانشگاهی می‌توانیم هرچه بیشتر نیازهای‌مان را از امکانات داخلی تامین و از کالای ایرانی استفاده و حمایت کنیم.

402

کد خبر: 936323

وب گردی

وب گردی