طرح‌های اشتغالزا اولویت شوراو شهرداری های استان کرمانشاه باشد

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر اولویت قرار دادن طرح‌های اشتغالزا توسط شوراها و شهرداری های استان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد سالاری امروز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: شوراها پس از تشکیل باید فردی را به عنوان عامل اجرایی اسناد توسعه ای انتخاب کند.

وی افزود: در همه جای دنیا یک سند توسعه ای وجود دارد و در ایران هم این سند موجود است که در آن از طرح های ملی و آمایش سرزمینی تا طرح های جامع استانی و شهرستانی وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار ی کرمانشاه بیان داشت: در زمان تهیه اسناد توسعه ای دقت داشته باشید و نیازهای مردم در آن دیده شود تا در هنگام انجام موجبات آزار و اذیت آنها نشویم.

سالاری خاطر نشان کرد: اگر هرکس در هر مسئولیتی قرار دارد وظیفه خود را به درستی انجام دهد و در کار یکدیگر دخالت نداشته باشند بدون شک به توسعه خواهیم رسید.

وی ادامه داد: شوراها باید تصمیمات محلی را اتخاذ کنند و بر مبنای قانون وظیفه اجرای آن بر عهده شهرداریهاست و باید شوراها بر آن نظارت داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: طرح های عمرانی را به سمتی ببریم که در آن اشتغال باشد و شوراها باید بر این امر توجه داشته باشند و شهردارها آن دسته از کارهایی که اشتغالزایی در پی دارد را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: یکی از آفتهایی که گریبانگیر ماست محدود بودن زمان مدیریتی است. با این تفکر که کارهای کوتاه مدت انجام دهیم که در زمان تصدی خودمان به ثمر برسد که این طرز تفکر بسیار بد است.

سالاری تعداد خانم ها را در تصدی امورات مدیریتی و شورایی را ۱۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد بسیار کم است و باید ترتیبی اتخاذ شود که این آمار بالا برود و در بخش های اجرایی بیشتر از حضور خانم ها استفاده شود.

وی ارتقاء آموزشهای عملی را از اولویت ها دانست و افزود: باید سعی کنیم بجای تشکیل جلسات متعدد، کارگاهها و کلاسهای آموزشی در بخش های مختلف را افزایش دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار ی کرمانشاه تاکید کرد: اگر پیگیریهای مدیران و مسئولین به صورت عام باشد و مطالبات عمومی و فراگیر مردم را دنبال کنند بدون تردید جایگاه مدیریتی تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر دولت هزینه و اعتباری را برای تحقق کاری در نظر می گیرد باید در راستای همان کار هزینه شود و انتظار نداشته باشیم جای دیگری آنرا هزینه کنیم بر همین اساس شهرداریها و دیگر نهادها و سازمان ها باید خودگردان باشند چرا که کمک دولت با خط کش اندازه گیری می شود.

901/900

کد خبر: 936329

وب گردی

وب گردی