بسیاری از میزبانی های همدان 2018 در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود/فرصتی برای معرفی امکانات دانشگاه به جهانیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: تعداد زیادی از میزبانی هایی که طی رویداد همدان 2018 صورت می گیرد توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد و این تبلیغ خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی و به رخ کشیدن امکانات آن به جهانیان است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، در سال 2002 مجمعی در با نام گفت و گوی کشورهای آسیایی شکل گرفت و استان همدان در سال 2004 عضو این مجمع شد. این مجمع در دو زمینه گفت وگو و همکاری به فعالیت پرداخت.
لازم به ذکر است که در این مجمع 34 کشور آسیایی از جمله ژاپن، چین، کره، اندونزی، روسیه، ترکیه، مالزی، تایلند و کشورهایی که در حوزه گردشگری اغلب سرآمد هستند در این مجمع با یکدیگر همکاری می کنند.
حدود یک سال پیش در اجلاسی که در بحرین برگزار شد پیشنهاد دادند تا یک کشور از میان 34 کشور، یک شهر را به عنوان پایتخت گردشگری به مدت یک سال معرفی کند که این موضوع را به ایران واگذار و ایران هم همدان را معرفی کرد.
در خرداد 96 اجلاسی در کشور کامبوج برگزار شد که با توجه به ارائه خدماتی که ایران داشت همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا مصوب و ابلاغ شد.

سعید جامه‌بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: استان همدان دارای برخی از ویژگی هایی است که باعث انتخاب مرکز این استان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا شد.

وی با اشاره به ویژگی های همدان برای این انتخاب تصریح کرد: نخستین موضوع آن است که همدان اولین امپراطوری ایران است و دومین موضوع وجود آثار باستانی بسیار در همدان و موزه ها و همچنین طبیعت زیبای استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به ساخت جاده های مناسب در این استان ادامه داد: این جاده ها دسترسی استان را به پایتخت کشور آسانتر و ارتباط را بسیار نزدیک تر کرده است. از زیرساخت های بسیار خوب استان می توان به فرودگاه آن اشاره کرد. این ویژگی ها باعث شده تا همدان از میان تمام استان ها به عنوان پایتخت گردشگری کل آسیا در نظر گرفته و برگزیده شود.

وی ادامه داد: برنامه های متنوعی از سال های پیش به منظور برپایی رویداد همدان 2018 در نظر گرفته شده ازجمله ایجاد تغییرات اساسی در شهر و زیباسازی آن، ایجاد پیاده راه بسیار بزرگ در این استان که از آرامگاه بوعلی سینا تا تپه باستانی هگمتانه راه اندازی شده که می توان از آن به عنوان بزرگترین پیاده راه جهان نام برد. این پیاده راه به نوبه خود به یک پایگاه گردشگری قوی در استان تبدیل می شود و در کل جهان منحصر به فرد است.

جامه بزرگی در پاسخ به این سوال که نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد تا چه اندازه بوده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسیار خوبی را در این رویداد دارد؛ این دانشگاه پتانسیل بسیار قوی در رشته شهرسازی و معماری دارد و می توان گفت که بسیاری از مسوولین از دانشگاه آزاد واحد همدان فارغ التحصیل شده اند. در حال حاضر در بحث شهرداری و نظام مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان صاحب سبک و رتبه است.

بسیاری از میزبانی های همدان 2018 در دانشگاه آزاد صورت خواهد گرفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: از جمله زیرساخت های مناسب دیگر در این دانشگاه می توان به وجود خوابگاه های آن اشاره کرد که به مانند هتل های سه ستاره می توان آن را تشبیه کرد. این خوابگاه ها میزبانی های متعدد فرهنگی- ورزشی در کل کشور داشته اند. این دانشگاه دارای سلف سرویس های بسیار مجهز و به روزی است که همزمان می تواند 2 هزار نفر را سرویس دهی کند. سالن های متعدد استاندارد از جمله سالن های ورزشی، زمین فوتبال استاندارد و سالن های کنفرانس متعدد در این دانشگاه وجود دارد، که مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: زیرساختهایی که در دانشگاه آزاد واحد همدان وجود دارد در این استان به صورت یک جا و متمرکز وجود ندارد اما در این دانشگاه این زیرساخت ها متمرکز است و به همین دلیل تعداد زیادی از میزبانی هایی که در استان همدان صورت می گیرد توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. این دانشگاه یک پایگاه گردشگری بسیار قوی را ایجاد کرده است.

جامه بزرگی تصریح کرد: در سال 2018 با توجه به هماهنگی هایی که با استانداری به عمل آمده بسیاری از میزبانی هایی که به مناسبت این رویداد برگزار خواهد شد به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده است و این موضوع می تواند درآمدزایی مناسبی را داشته و همچنین تبلیغ خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی و به رخ کشیدن امکانات آن به جهانیان باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین برندها در استان همدان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تصریح کرد: یکی از بزرگترین برندهایی که در همدان داریم همین پایگاه قوی یعنی دانشگاه آزاد اسلامی است که باعث معرفی و تبلیغ این دانشگاه خواهد شد.

جامه بزرگی در پاسخ به این سوال که رویداد همدان 2018 تا چه حد در جذب گردشگر در جهان می تواند کمک کند، گفت: دو اتفاق با توجه به این رویداد رخ خواهد داد، اولین رویداد در تیرماه سال جاری است که 40 وزیر گردشگری آسیا قرار است به همدان آمده و همایشی برگزار شود که هر کدام از این وزرا سفیری برای معرفی همدان و ایران به آسیا خواهند بود.

وی افزود: همچنین در آبان ماه سال جاری وزرای گردشگری از سوی 180 کشور قرار است به همدان بیایند و یک همایش گردشگری دیگر در همدان برگزار شود و این همایش بی نظیر به منظور معرفی همدان و کشور به اقصی نقاط جهان خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: ویژگی هایی که بیان کردم از پتانسیل های منحصر به فردی است که در استان همدان وجود دارد و آن را به جهانیان نشان خواهد داد.

901/900

کد خبر: 936359

وب گردی

وب گردی