نتیجه استقامت مقاومت، پیروزی برمحورشرارت

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا اعتراف کرد ، امریکا طی17 سال گذشته در غرب اسیا افزون بر 7 تریلیون دلار از جیب مالیات دهندگان برای مقابله با مقاومت هزینه کرده اما هیچ دستاوری نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محور مقاومت ارام ارام در حال دستیابی به پیروزی افسانه ای بر مثلث شرارت پیشه غربی ، عربی و عبری در غرب اسیا است. بگونه ای که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا اعتراف کرد ، امریکا طی17 سال گذشته در غرب اسیا افزون بر 7 تریلیون دلار( معادل 70 سال صادرات نفت ایران در دوران پیش از تحریم ) از جیب مالیات دهندگان هزینه کرده اما هیچ دستاوری نداشته است.
امریکا در دهه دوم قرن بیست و یکم به سبب چالش های اقتصادی و سیاسی ، اختلافات درونی ، عدم همراهی کامل هم پیمانان ،افزایش قدرت رقبا و ناکامی های دو دهه گذشته در شرایطی نیست که بتواند به عملیات نظامی گسترده بر ضد هیچ یک از عناصر محور مقاومت دست بزند. جلوی چشمانش شاهد فروپاشی گروه های تکفیری تروریستی است که سالها برای مقابله با فرهنگ جهاد و شهادت ،ایجاد فتنه طائفی و تجزیه کشورهای مسلمان به انان دل بسته بود. کانون این هماوردی هم اکنون در سوریه است که به باتلاقی برای دفن امید امریکایی ها در غرب اسیا تبدیل شده است. جایی که اتاق فرماندهی مشترکی به سرکردگی امریکا ، صهیونیست ها و سعودی ها در قالب جنگی بین المللی ، شش سال است ان را دچار بحران کرده است.
راهبرد امریکا در این مرحله جلوگیری از تثبیت پیروزی مقاومت در حوزه های سیاسی است. مقاومت اسلامی در نخستین انتخابات پساداعشی در لبنان و عراق قصد دارند به همگان نشان دهد که بیش از مدعیان دروغین دمکراسی به تعیین سرنوشت از طریق صندوق رای پای بند است. گروه 8مارس که هوادار مقاومت است در انتخابات 16 اردیبهشت ماه لبنان در مقابل گروه 14 مارس هوادار غرب به میدان می رود. انتخاباتی که در لبنان به مدت 4 سال به تعویق افتاده است.
مردم در عراق نیز 25 اردیبهشت پای صندوق ها می روند.جناح غربی ، عربی و عبری مایل به انتخابات ازادانه در غرب اسیا نیست زیرا مشروعیت هیچ یک از هم پیمانان امریکا در غرب اسیا متکی به رای مردم نیست.
امریکا دریافته است قدرت تهدید معتبر نظامی فراگیر بر ضد محور مقاومت را ندارد ، بنابر این ترورهای موردی و عملیات ایذایی را در دستور کار قرار داده است. مهره چینی نهادهای امنیتی و دیپلماتیک ترامپ هم این راهبرد را تایید می کتد. سکان وزارت خارجه را به دست مایک پمپئو رییس پیشین سازمان جاسوسی سیا سپرده که از هواداران لابی قدرتمند خرید و فروش سلاح است. جینا هسپل مدیر پیشین پروژه های برون مرزی سیا که مبتکر شکنجه های قرون وسطایی مانند غرقابی زندانیان هست هم به رییس سیا گمارده است. مشاور امنیت ملی را هم به جان بولتون داده است که در زمره افراط گرایان است.
این مثلث خشونت طلب تلاش می کند، عملیات ایذایی و افزایش ترور بر ضد مقاومت اسلامی را پیگیری کند که ترور ضد بشری فادی محمد البطش دانشمند فلسطینی عضو حماس در مالزی ،صالح الصماد رییس شورای عالی سیاسی یمن و پرتاب جسته و گریخته موشک به خاک سوریه در این چارچوب قابل ارزیابی است. عملیاتی که دو هفته پیش هم در قالب پرتاب 110 فروند موشک با مشارکت فرانسه و انگلیس صورت گرفت که سه مجروح برجای گذاشت. عملیاتی که تلفات ان به اندازه یک تفنگ ساچمه ای هم نبود.
مقاومت اسلامی که روزی نهالی ترد و شکننده بود امروز به درختی تنومند تبدیل شده که شگفتی دوستان و خشم دشمنان را بر انگیخته است. مقاومت به عنوان یک بازیگر عقلانی ضمن محفوظ دانستن حق دفاع مشروع بصراحت گفته است که دوران بزن درویی تمام شده اما زمان ، مکان ، نوع و حجم اتش مقابله به مثل در قبال دشمنان با درایت تعیین می کند. مقاومت اسلامی که در راهبرد دفاعی به خودکفایی رسیده است از کفایت منطقی برای هرگونه تصمیم گیری در حوزه های نظامی ، امنیتی ، سیاسی و ... نیز برخوردار است پس تحت تاثیر رخدادهای ابزاری و بحران سازیهای دروغین قرار نمی گیرد.
دکترحسن عابدینی

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه

کد خبر: 936360

وب گردی

وب گردی