تمسخر نمایش نتانیاهو از سوی رسانه های صهیونیست

در حالی که نتانیاهو در نمایشی تبلیغاتی مدعی شد ایران پس از توافق هسته ای به فعالیت های هسته ای خود ادامه داده و به دنبال ساخت بمب اتمی است اما رسانه های صهیونیستی دلایل وی برای اثبات ادعاهای مطرح شده را ناکافی دانستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ایران را به دروغگویی متهم کرد و گفت: ایران توسعه سلاح های اتمی خود را تحت برنامه ای با نام "عماد" در دستورکار دارد.

وی در سخنان خود در مقابل اعضای کنست مدعی شد به بیش از 55000 هزار صفحه از اسناد سری از طریق یک عملیات اطلاعاتی در خصوص فعالیت های محرمانه هسته ای ایران دست یافته است.

بر اساس اظهارات وی در برنامه های اتمی ایران 5 پروژه برای دستیابی به 5 بمب اتمی با قدرتی معادل بمب اتمی هیروشیما و اسنادی در خصوص برنامه های ایران برای ساخت کلاهک های اتمی وجود دارد. نتانیاهو همچنین مدعی شد اسناد موجود نزد اسرائیل مربوط به برنامه های هسته ای ایران نسخه اصل آرشیو آن است.

وی در پایان سخنان خود اعلام کرد این مدارک در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داده شده است.

این در حالی است که در مقابل، رسانه های اسرائیلی اعلام کرده اند نتانیاهو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص کشف اسناد محرمانه فعالیت های هسته ای ایران گفتگوی تلفنی داشته است.

پس از اتمام این نمایش، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی فوراً اعلام کرد هیچ دلیلی بر ادامه فعالیت های هسته ای ایران پس از توافق هسته ای از سوی نتانیاهو ارائه نشده است. این در حالی است که موآف فاردی کارشناس امور خارجی در شبکه عبری زبان «کان» گفت: آنچه از سوی نتانیاهو ارائه شد برای اثبات نقض توافق هسته ای از سوی ایران کافی نیست و نتانیاهو در این عرصه موفقیتی به دست نیاورد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل نیز پیش از پخش سخنان نتانیاهو در مقر وزارت امنیت داخلی اسرائیل در تل آویو اعلام کرد: تحول مهمی در خصوص توافق هسته ای ایران به وقوع می پیوندد.

لازم به ذکر است نخست وزیر اسرائیل یک روز قبل از این نمایش یعنی روز یکشنبه با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های صهیونیست نشست فوق العاده کابینه امنیتی اسرائیل که در پی حملات بامداد یکشنبه به یک پایگاه نظامی در سوریه تشکیل شده بود تا عصر دوشنبه به طول انجامیده و اعضای کابینه در جریان آخرین تحولات پرونده هسته ای ایران قرار گرفته اند.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین در پی ادعاهای نتانیاهو در خصوص فعالیت های هسته ای ایران اعلام کرد: آنچه توسط نتانیاهو عرضه شد نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه را قانع نمی کند و شاید تنها برای جان بولتون قانع کننده باشد چرا که هیچ دلیلی در خصوص فعالیت های هسته ای ایران پس از توافق هسته ای ارائه نشد.

البته این شبکه در ادعایی مبنی بر حقیقی بودن اسناد نتانیاهو، دستیابی به این اسناد را یک عملیات موفق اطلاعاتی توصیف نمود اما تاکید کرد این اسناد نمی تواند ادامه فعالیت های هسته ای ایران پس از توافق هسته ای را اثبات کند. چنانچه این شبکه به نقل از یک منبع دیپلماتیک آلمانی اعلام کرد: نتانیاهو هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نکرد.

اما در مقابل محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به ادعاهای نتانیاهو گفت: او مانند کودکی است که نمی تواند از عادت دروغگویی خود دست بردارد و بار دیگر این عادت خود را تکرار کرد.

مساله قابل توجه دیگر آن است که روز گذشته کنست طی مصوبه ای اختیار اعلام جنگ در مواقع اضطراری را به نخست وزیر و وزیر جنگ واگذار کرد. این درحالی است که کابینه امنیتی با این قانون مخالفت نمود اما قانون تصویب شده توسط کنست فراتر از اختیارات کابینه امنیتی است.

در ساعات پایانی دیروز دوشنبه رسانه های اسرائیلی همچنین از وجود شایعاتی در شبکه اجتماعی واتس آپ در خصوص حمله ایران در 24 ساعت آینده به اسرائیل که موجبات وحشت اسرائیلی ها را فراهم کرد خبر دادند.

این رسانه ها افزودند: این شایعات بی پایه و اساس بوده و در ساعات اخیر از طریق واتس آپ منتشر شده است و مربوط به حوادث امنیتی و تنش های موجود در مرزهای شمالی است که موجب نگرانی مردم شده است.

در همین زمان رسانه های اسرائیلی از کاهش شاخص بورس در اسرائیل پس از اجرای نمایش نتانیاهو خبر دادند.

شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد: بورس تنها به دلیل سخنان غافلگیر کننده امروز نتانیاهو سقوط نکرده است بلکه گزارشات اولیه حاکی از آن است که پس از آغاز سخنان نخست وزیر نشستی ویژه در ایران نیز برگزار شده است که سقوط بورس در تل آویو را در پی داشته است.

اما پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نتانیاهو بر ضرورت پایبندی کامل همه طرف ها به توافق هسته ای تاکید کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی کرملین که خبرگزاری «تاس» آن را منتشر کرد پوتین و نتانیاهو در خصوص توافق هسته ای ایران گفتگو کرده اند.

در متن این بیانیه آمده است: پوتین بر موضع روسیه در خصوص بر پایبندی همه اطراف به توافق هسته ای تاکید کرده و آن را دارای اهمیتی ویژه در ثبات و امنیت بین المللی دانست.

کد خبر: 936362

وب گردی

وب گردی