سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب گشایش یافت

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز و بدون حضور رییس جمهور گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، محسن جوادی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: تقارن شروع نمایشگاه کتاب تهران با اعیاد نیمه شعبان و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی میداریم.

وی افزود: ایران سرزمین کتاب و شعر است و ما مردمانی کتاب دوست هستیم.

رئیس سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، ادامه داد: کتاب مفهومش دانایی و عشق است و امیدواریم این میراث جاودانه را احیا کنیم و دوباره نام ایران با کتاب و شعر در حافظه تاریخی ایران ماندگار شود.

جوادی خاطرنشان کرد: از تلاش مجموعه شهرداری، نیروی انتظامی و تشکل های نشر تشکر می کنیم و امیدوارم بیش از ۴ میلیون بازدیدکننده از این نمایشگاه داشته باشیم و هر ساله بگوییم کل جمعیت ایران از نمایشگاه دیدار داشته اند.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، وزیر فرهنگ و اطلاعات صربستان، امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب و جمعی از سفرای کشورهای مختلف در تالار چهلسرای مصلی بزرگ امام خمینی در حال برگزاری است.

**اداره ۷ کمیته اجرایی نمایشگاه توسط صنف نشر

در ادامه این مراسم یحیی دهقانی معاون اجرایی سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: یکی از مهمترین دغدغه ها و آرزوهای حوزه نشر بود که جایگاه خوبی داشته باشد و طی دو سال گذشته با اشتیاق به شهر آفتاب کوچ کردیم و متاسفانه آنچه مورد انتظار بود برایمان برآورده نشد.

وی افزود: با درخواست و اشتیاق صنف نشر دوباره به مصلی برگشتیم البته آنچنان که انتظار می رفت مصلی آماده نبود و با همت مدیران و همکاری شهرداری تهران تا الان کارها خوب پیش رفته است.

دهقانی با بیان اینکه مصلی کاملا آماده نیست، اظهار کرد: امیدوارم با همکاری و همدلی دست اندرکاران و دوستان متولی نمایشگاه کتاب بتوانیم نمایشگاه خوبی را داشته باشیم.

معاون اجرایی سی و یکمین دوره نمایشگاه گفت: امسال نمایشگاه کتاب در قالب ۱۶ کمیته اجرایی برگزار می شود که ۷ کمیته آن براساس سیاست های ووسپاری وزارت ارشاد و توسط صنف اداره می شود.

دهقانی افزود: در تعدادی از کمیته ها صنف نماینده دارد و امیدواریم با حنمایت وزارت ارشاد روند واسپاری به صنف نشر سرعت گیرد و در آینده کل نمایشگاه کتاب به دست صنوف اداره شود.

این مدیر فرهنگی اضافه کرد: امسال صنف، متولی امر تبلیغات نمایشگاه شده است و می تواند بخش کوچکی از هزینه های نمایشگاه را اجرا کند و امیدوارم صنف در سال های آینده بتواند محل درآمدی برای نمایشگاه داشته باشد و نمایشگاه را خود اداره کند.

وی در ادامه با مژده به ناشران گفت: طبق شورای سیاستگذاری و ضوابط ثبت نام ناشران ، تعداد آثار باعث نگرانی برخی از ناشران شده بود که براساس یک تبصره به ناشرانی که آثاری کمتر از حدنصاب داشتند نیز برطبق نظر کارگروه تخصصی، امکان حضور در نمایشگاه ایجاد شد.

503

کد خبر: 936408

وب گردی

وب گردی