نتایج نهایی کنکور دکتری، دهه ی اول شهریورمشخص می شود

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام اسامی معرفی‌شدگان دارای حد نصاب دوره دکتری به منظور شرکت در مرحله دوم همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش خبرداد.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر غایب بوده اند.

وی افزود: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون، تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این میان تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته‌های محل‌های دوره روزانه و سایر دوره‌ها و تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های غیر روزانه یا به عبارت دیگر سایر دوره‌ها هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده بودند، می‌توانستند در روز‌های دوشنبه سوم تا دوشنبه دهم اردیبهشت ۹۷ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی خاطر نشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه‌مند به انتخاب کدرشته واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز با توجه به انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

وی یادآور شد: بر اساس آمار اولیه گزارش شده از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز تعداد ۱۲۴ هزار و ۹۰۵ داوطلب و یا به عبارت دیگر ۷۱.۸۸ درصد مجازین نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی خود در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش اقدام کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی متذکر شد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: پذیرش نهایی از بین معرفی شدگان به دانشگاه‌ها بر اساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز)، نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگری مطابق آیین نامه‌های مربوط و سهمیه داوطلبان و ظرفیت‌های پذیرش صورت می‌گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دوره دکتری در دهه اول شهریور ماه ۹۷ از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

204

کد خبر: 936424

وب گردی

وب گردی