شناسایی بازارهای هدف در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان/ دانشگا‌ه‌ها پیشران توسعه صنعت نفت

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: بایستی به فکر شناسایی بازارهای هدف برای شرکت‌های دانش بنیان باشیم، چرا که این شرکت‌ها با تولید کالای با کیفیت علاوه برتامین نیاز داخلی، می توانند محصولات تولید خود را صادر کنند.

رضا خیامیان رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در عرصه ساخت تجهیزات صنعت نفت همکاری می‌کنند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان در اکثر پروژه‌های کلیدی راه پیدا کردند و توانستند با تولید محصولات متنوع و ایجاد خلاقیت در کالاهای تولیدی نقش کلیدی در توسعه اقتصاد کشور داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تجهیزات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌ است، گفت: بیشتر محصولات تولیدی این شرکت‌ها به مرحله تجاری رسیده است، به گونه‌ای که هم‌اکنون در عرصه ساخت کاتالیست‌ها، برق و الکترونیک، مکانیک به مرحله تجاری سازی تولیدات در این بخش‌ها رسیده‌ایم.

خیامیان تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در تمام زمینه‌ها فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند نیازهای مهم صنعت را تامین کنند و باید به این شرکت‌ها بها داده شود. انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت همیشه سعی کرده با ارائه راهکارها و پیشنهادات از این شرکت‌ها حمایت کند.

او افزود: درست است شرکت‌های دانش بنیان به بخشهای مهم کلیدی صنعت ورود پیدا کرده‌اند اما متاسفانه برخی از این شرکت‌ها به دلیل عدم حمایت، از توان مالی برخوردار نیستند که باید به این بخش‌ها توجه اساسی شود.

خیامیان با تاکید براینکه تنها چیزی که کشور را نجات می‌دهد، شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: دولت باید این شرکت‌ها را تقویت و همچنین با ارائه مشوق‌های تشویقی و تسهیلات، بستر را برای ورود شرکت‌های جدید هموار سازد.

خیامیان افزود: باید به فکر شناسایی بازارهای هدف برای شرکت‌های دانش بنیان باشیم؛ چرا که این شرکت‌ها با تولید کالای با کیفیت علاوه برتامین نیاز داخلی، می توانند محصولات تولید خود را به خارج صادر کنند و با این روش چرخ اقتصاد کشور به چرخش در می‌آید.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در خصوص همکاری دانشگا‌ه‌ها با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: ما ارتباط گسترده‌ای با دانشگاه‌های مختلف کشور داریم و بنا داریم که این ارتباط را با تمامی دانشگاه‌ها تقویت کنیم، چرا که دانشگاه‌ها می توانند با ارائه راهکارها و ایده نو و خلاقانه در عرصه پژوهش و ساخت تجهیزات نو به ما کمک کنند.

402

کد خبر: 936444

وب گردی

وب گردی