حلالی: اگر طارمی در پرسپولیس بازی نمی کرد در کوچه شان هم او را نمی شناختند!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: مگر وظیفه بازیکنان گل زدن یا پاس گل دادن نیست؟ پس چرا باید بابت وظیفه شان مبلغی اضافه بر قرارداد را دریافت کنند.

اسماعیل حلالی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در رابطه با شرایط این فصل پرسپولیس گفت: پرسپولیس باز هم موفق شد با اقتدار قهرمان لیگ برتر شود اما این باعث نمی شود که این تیم را بدون ضعف تلقی کنیم. پرسپولیس از فصل گذشته با دو ضعف بزرگ روبرو بود که یکی از آنها ضربات ایستگاهی و سانتر از جناحین بود و دومین مشکل پرسپولیس هم زمانی بارز شد که در برابر تیم هایی بازی کرد که مالکیت توپ را در اختیار داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه ضعف های پرسپولیس برای لیگ امسال نه تنها اصلاح نشد بلکه بیشتر هم شد که علت اصلی آن کیفیت بازیکنانی بود که در این فصل جذب پرسپولیس شدند، البته برانکو زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده است و نتایج این تیم هم گواه همین موضوع است اما ضعف های پرسپولیس مانع بزرگی بر سر موفقیت در آسیا محسوب می شود و تا زمانیکه این مشکلات برطرف نشود نمی توان به نتیجه گیری در مراحل بالای آسیا امیدوار بود.

حلالی همچنین افزود: با وجود اینکه اعتقاد دارم طارمی از نظر اخلاقی بازیکن آماتوری محسوب می شود اما توانایی های فنی بالایی دارد و از این حیث فراتر از لیگ کشورمان است اما با رفتن او پرسپولیس نتوانست جایگزین مناسبی پیدا کند و در خط حمله تنها علیپور بود که روند خوبی را پشت سر گذاشت و آمار خوبی را از خود به جای گذاشت اما او هم در خط حمله تنها است و مکمل خوبی ندارد، نه منشا و نه سیامک نعمتی که ذاتا یک وینگر است نتوانستند مکمل های خوبی برای علیپور باشند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: بازیکنان خارجی باید فراتر از بازیکنان داخلی باشند در حالیکه منشا برای پیشرفت کردن به پرسپولیس آمده است و توانایی او بیشتر از بازیکنان داخلی تیم نیست؛ در استقلال تیام به عنوان یک مهاجم حرفه ای جذب شده و شرایط این تیم را دگرگون کرده است؛ با آمدن شفر تنها تیام به ترکیب استقلال اضافه شده اما نتایج تیم متحول شده است، تصور کنید به جای یک بازیکن حرفه ای خارجی 3 بازیکن داشته باشیم و آن زمان شرایط تیم متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: در زمان ما هم زمانیکه به مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا می رفتیم وقتی به تیم هایی برخورد می کردیم که بازیکنان با کیفیت خارجی داشتند به مشکل می خوردیم و و همان بازیکنان وزن فنی حریف را بالاتر می بردند و موجب حذف ما می شدند.

حلالی در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه علت افت منشا به عنوان دومین گلزن فصل گذشته چیست نیز تشریح کرد: بین پیکان و پرسپولیس تفاوت های فراوانی وجود دارد مسلما تیم ها در مقابل پیکان بازی های حجومی را دستور کار قرار می دهند اما در برابر پرسپولیس به لاک دفاعی فرو می روند و این شرایط را متفاوت می کند و منشا نیز اسیر همین موضوع شد.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی شرایط این تیم را برای فصل آینده چگونه ارزیابی می کند نیز خاطرنشان کرد: در صورتیکه باشگاه موفق شود با بازیکنان کنونی تمدید کند گمان نمی کنم برای لیگ فصل آینده مشکل خاصی پیش بیاید اما در آسیا شرایط متفاوت است و تا زمانیکه باشگاه چند بازیکن با کیفیت خارجی را جذب نکند نمی تواند کار خاصی را صورت دهد و تنها می تواند به شانس و اقبال تکیه کند.

وی در رابطه با اینکه با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی اگر اکنون بازیکن پرسپولیس بود با وجود داشتن پیشنهادهای اغوا کننده بازهم این تیم را انتخاب می کرد نیز گفت: البته شرایط امروز پرسپولیس با زمان ما متفاوت است و گمان نمی کنم بازیکنان در پرسپولیس کمتر از سایر تیم ها دریافتی داشته باشند در حالیکه پرسپولیس شرایط متفاوتی نسبت به سایر تیم ها دارد و بودن در این تیم به معنای تیتر شدن در روزنامه ها و سایت ها و محبوبیت است.

حلالی همچنین افزود: اگر طارمی در تیمی به جز پرسپولیس 3 فصل حضور داشت حتی در کوچه شان هم کسی او را نمی شناخت اما با بازی کردن در پرسپولیس اکنون دیگر کسی نیست که او را نشناسد و همه اینها به لطف پرسپولیس است؛ بازیکنان تنها در شرایطی باید این تیم را ترک کنند که بخواهند به اروپا بروند اما اگر پرسپولیس را با نیت رفتن به سایر تیم های داخلی ترک کنند قطعا با مشکل روبرو خواهند شد و سرنوشت بیشتر آنها نابودی فوتبالشان است.

پیشکسوت پرسپولیس به انتقاد از آپشن هایی که جدیدا روی قرارداد بازیکنان نوشته می شود پرداخت و افزود: مگر وظیفه بازیکن گل زدن یا پاس گل دادن نیست یا مگر یک دروازه بان وظیفه ای به جز گل نخوردن دارد، دلیلی وجود ندارد که بازیکن به خاطر انجام دادن وظیفه خود مبلغی بیش از قراردادش را دریافت کند. بازیکنان برای ماندن در پرسپولیس درنگ نکنند پوشیدن پیراهن این تیم به پول بیشتری که سایر تیم ها حاضرند به آنها پرداخت کنند می ارزد و شک نداشته باشید که بازیکنان با رفتن آسیب خواهند دید.

606

کد خبر: 936461

وب گردی

وب گردی