برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های پیرامون حوزه فضای مجازی

عضو هیات علمی واحد بوکان، به بیان آسیب‌ها و خطرات پیرامون حوزه فضای مجازی، خطرات استفاده از شبکه های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از بروز آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز دکتر رحیم رشیدی از اعضای هیئت علمی گروه کامپیوتر این واحد دانشگاهی در این کارگاه آموزشی به بیان آسیب‌ها و خطرات پیرامون حوزه فضای مجازی، خطرات استفاده از شبکه های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از بروز آن پرداخت.
رشیدی سرقت از حساب های بانکی به روش های مختلف از جمله کلاهبرداری، ایمیلی، پیامکی و سرقت رمز عابر بانک از طریق مهندسی اجتماعی، هتک حرمت و نشر اکاذیب را از رایج ترین جرایم رایانه ای در کشور دانست.

این عضو هیئت علمی امنیت در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

رشیدی در این کارگاه آموزشی با بیان این که اکنون که فضای مجازی با گستـردگی و ویژگی هایی منحصربه فـرد تمـام شئون فـردی و اجتماعی زندگی انسانها را تحت تأثیر قرار داده است تصریح کرد: فرصت های بی نظیر و تهدیدهایی نرم و مخرب را نیز به همراه آورده است که شناخت درست مواجهه منطقی و آگاهی بخشی عمومی از مهم ترین وظایف همگان می باشد.

رشیدی تصریح کرد: رشد قارچ گونه ی جرایم سایبری در دنیا مثل کلاهبرداری های اینترنتی، جعل داده ها و عناوین، سرقت اطّلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه ها، هک و نفوذ به سامانه های رایانه ای و اینترنتی، هرزه نگاری و جرایم اخلاقی و برخی جرایم سازمان یافته ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاب می کند که پلیس تخصّصی که توان پی جویی و رسیدگی به جرایم سطح بالای فنّاورانه داشته باشد، به وجود آید که در ایران پلیس فتا این وظیفه را بر عهده دارد.

گفتنی است این کارگاه با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان به مناسبت هفته جوان با هدف آشنایی جوانان با چالش ها و آسیب های دنیای مجازی و شناخت راهکارهای مقابله و پیشگیری از معضلات حاصله از آسیب های فردی و اجتماعی این فضا برگزار گردید.

کد خبر: 936480

وب گردی

وب گردی