دکتر طهرانچی: دوران دانشگاه کلاس محور به سر آمده / دانشگاه آزاد اسلامی شبکه‌ای می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر دانشگاه شبکه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت مقام استاد و معلم، ظهر امروز با حضور دکتر فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به اهمیت کار جمعی و همدلانه دانشگاهیان این دانشگاه، گفت: در حال حاضر واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی با حدود هزار عضو هیأت علمی دومین دانشگاه و از لحاظ تعداد دانشجو اولین دانشگاه کشور است.
وی با اشاره به گزارشات اخیر غرب و آمریکا مبنی بر تغییر تناسبات علمی در دنیا و افول امور دانش‌بنیان در ایالات متحده، گفت: در این گزارشات دنیا اعتراف می‌کند که ایران در طول یک دهه پیشرفت قابل توجه در تولید علم داشته و به مرجعیت علمی نزدیک شده است.
طهرانچی با بیان اینکه در عصر اطلاعات دانشگاه وجهه جدید پیدا کرده است، افزود: باید پاسخ دهیم به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این عصر چه برنامه‌ای و واحد تهران مرکز به عنوان قدیمی ترین واحد دانشگاهی چه وظیفه‌ای و نقشی در رسیدن به تمدن نوین اسلامی دارد.
وی افزود: اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم و واقف به شرایط و موقعیت کنونی نباشیم فرهنگ و ارزش های خود را از دست می‌دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، عصر جدید را عصر شبکه‌ای دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شبکه‌ای خواهد شد و ما برای این اتفاق مهم برنامه داریم. در قدم اول به دنبال آنیم که اگر سالانه ۶هزار پایان نامه دفاع می‌شود، همه در یک شبکه باشند تا بتوانند در کنار هم مسئله حل کنند. از امسال نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی در یک برنامه‌ شبکه‌ای فعالیتهای پژوهشی خود را آغاز می‌کنند.
طهرانچی با بیان اینکه گام دوم اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است.، اظهار داشت: ما باید امروز الگوی جدیدی برای دانشگاه‌داری داشته باشیم‌. دانشگاه آزاد با دانشگاه دولتی تفاوت دارد. دانشگاه دولتی استاد محور، دانشگاه‌های پزشکی بیمارمحور و دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون کلاس محور بوده است. به همین خاطر اتاقی برای اساتید‌ در نظر نگرفته است. دوران دانشگاه کلاس محور به سر آمده است.

کد خبر: 936527

وب گردی

وب گردی