خیلی‌ها آرزوی ورشکستگی دانشگاه آزاد را دارند ولی این آرزو را به گور می‌برند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از شکل گیری هویت جدید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: عملکرد و وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش خلاصه نمی‌شود، به تحقیق و پژوهش بهای بیشتری خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر در مراسم بزرگداشت مقام معلم و استاد ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع اساتید تقارن روز معلم با میلاد امام عصر (عج) را منشا خیر و برکت دانست و این امام معصوم را بزرگ معلم بشریت خواند.


دکتر رهبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بدو تأسیس از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی استفاده کرد که کار بجا و درستی بود و ما از همه آن عزیزان تقدیر می‌کنیم. در حال حاضر مکانیزم جدیدی برای جذب هیأت علمی مستقل متناسب با اهداف این دانشگاه طراحی و در حال اجرا است.
دکتر رهبر ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی را تربیت کادر برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انتظار و توقع از شما اساتید این است که در این دانشگاه به دست شما انسانی شریف، دانا، دارای ابتکار، دارای اخلاق نیک انسانی، قدرت خطرپذیری و بدون عقده خودکم بینی یا خودبرتر بینی، انسانی متکی به قدرت الهی و صبور و به معنای واقعی کلمه انسان تربیت شود. انسان‌های ناپاک، ناامید و مأیوس نمی‌توانند جامعه را به پیشرفت برسانند.


وی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه دانشگاه باید کارخانه انسان‌سازی باشد، گفت: آنچه کشور را اصلاح می‌کند انسانی است که از دانشگاه انسان‌ساز خارج می‌شود. تربیت نیروی انسانی طراز جمهوری اسلامی وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز زمزمه‌هایی می‌شنویم مبنی بر تقلیل دانشجویان در واحدها وو ورشکستگ دانشگاه آزاد اسلامی، خیلی‌ها دوست دارند این حرف‌ها را بگویند و آرزو دارند روزهای ورشکستگی دانشگاه آزاد اسلامی را ببینند ولی این آرزو را به گور خواهند برد.
وی با انتقاد از عدم بهره‌برداری مناسب از امکانات و تجهیزات کامل دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وقتی می‌بینم این امکاناتی که متعلق به مردم است و از شهریه دانشجویان تهیه شده بلا استفاده باقی مانده حرص می‌خورم‌. آزمایشگاهی در همین واحد وجود دارد که اگر امکانات آزمایشگاهی دانشگاه‌های تهران، شریف، امیرکبیر و شهید بهشتی را روی هم بگذارند به اندازه این آزمایشگاه نمی‌شود.

دکتر رهبر یکی از مشکلات اصلی کشور را بیکاری فارغ‌التحصیلان دانست و گفت: باید برای حل مشکل بیکاری تدبیر شود. دانشگاه آزاد اسلامی باید تدبیر کند که چگونه مشکل بیکاری جوانانی که فارغ‌التحصیل خودش هستند را حل کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از شکل گیری هویت جدید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: عملکرد و وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش خلاصه نمی‌شود، به تحقیق و پژوهش بهای بیشتری خواهیم داد. شرکت‌های دانش‌بنیان باید گسترش پیدا کنند و مسئله‌محور بیاندیشد و مسئله حل کنند.


فرهاد رهبر خواهان حمایت و همفکری اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه هویت سازی این دانشگاه شد و گفت: از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد، خوب بهره‌برداری نمی‌شود. این نیروی عظیم انسانی که در کشور وجود دارد، بیرو از مرزها آرزوی داشتنشان را دارند اما ما به ارزش بالای این نسل با انگیزه و با ظرفیت واقف نیستیم.
رئیس دانشگاه آزاد تحول در این دانشگاه را ضروری خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر دچار تحول شود کشور را متحول خواهد و مسائلی که دولت امروز گریبانگیر آن است به دست توانمند خانواده دانشگاه آزاد اسلامی حل خواهد شد و اگر دانشگاه اصلاح شود کشور اصلاح می‌شود.

۲۰۳

کد خبر: 936544

وب گردی

وب گردی