پلاسکوی ملایر در آتش سوخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر از بروز آتش‌سوزی در پاساژ قائم و طعمه حریق شدن تعدادی از واحدهای تجاری این مرکز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، وحید جوادی در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت 2.30 بامداد طی تماس تلفنی که همسایگان پاساژبا مرکز ۱۲۵ داشتند اطلاع داده شد که خروج دود شدید و حرارت از پاساژ مذکور مشاهده می‌شود بنابراین بلافاصله دو اکیپ از آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه نبود وسایل اعلام و اطفای حریق هوشمند و نبود نگهبان در شیفت شب باعث گسترش و شدت حریق شده بود که آتش‌نشانان با برش درب پاساژ به حریق دسترسی پیدا کرده و عملیات اطفای حریق به سرعت آغاز شد.

جوادی اضافه کرد: در ادامه با ورود اکیپ پشتیبانی با استفاده از تجهیزات لازم در نخستین فرصت حریق در کنترل آتش‌نشانان در آمد و آتش‌سوزی خاموش و کلیه مورد بازدید و ایمن‌سازی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی تعداد ۳ دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی به همراه ۱۰ آتش‌نشان در این عملیات شرکت داشتند و در حادثه به کسی آسیب نرسید اما متأسفانه خسارت زیادی به مالکان وارد شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه 3 مغازه به طور کامل در آتش سوخت و 5 مغازه نیز دچار خسارت شده است، افزود: ملک مذبور توسط کارشناسان در سال ۹۶مورد بازدید و تذاکرات لازم به صورت کتبی به مالکان ارائه شد و خطرات احتمالی گوشزد شده بود که اسناد آن در سازمان موجود است.

وی با بیان اینکه علت حریق در دست بررسی کارشناسان سازمان است، ادامه داد: پس از اتمام عملیات تعدادی از کارشناسان سازمان برای علت‌یابی حریق و همچنین دادستان شهرستان در محل حادثه حضور پیدا کردند و موارد لازم را یادآور شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر تصریح کرد: بازدیدهای دوره‌ای از کلیه اماکن تجاری، اداری، خدماتی و بهداشتی و درمانی و اماکن عمومی ادامه دارد، از سوی دیگر همشهریان باید برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی نکات ایمنی لازم را رعایت کنند چرا که در صورت بی‌توجهی الزامات ایمنی ارائه شده توسط کارشناسان مجبور برخورد قضایی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همچنین طی تماس تلفنی دیگری به مرکز 125 مبنی بر برخورد دیواره سیمانی کنار جاده و واژگونی خودروی پژو 206 در محور جادهزنگنه به ملایر در محدوده چهارراه جوزان اعلام شد.

جوادی افزود: به محض اطلاع سریعا اکیپ امدادگران با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام و نسبت به بیرون درآوردن اجساد از داخل خودرو و با همکاری نیروهای واحد 115 برای انتقال به بیمارستان ملایر شدند.

وی به وقوع حادثه سقوط در چاه و مصدومیت شدید ۲ نفر اشاره و اظهار کرد: طی تماس تلفنی به سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط دو نفر در چاهی به عمق ۴۰ متر اعلام شد که بلافاصله اکیپی از امدادگران سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

جوادی گفت: به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی دو نفر از امدادگران به داخل رفته و اقدام به خارج و نجات مصدومان از چاه شدند که مصدومان از ناحیه دست و پا و قفسه سینه دچار آسیب و توسط عوامل ۱۱۵ به بیمارستان ملایر اعزام شدند.

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 936549

وب گردی

وب گردی