یکی از افتخارات وزارت علوم یکپارچه سازی مهارت های آموزشی است

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نام فنی و حرفه ای وپیوند ناگسستنی بین دانشگاه فنی و حرفه ای ودانشگاه جامع علمی کاربردی، به نقش آنها در امر مهارت افزایی، توسعه و گسترش مهارت ها و قابلیت های نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر شریعتی در اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و آموزشکده های سراسر کشور، بحث آموزش های مهارتی را جدی ارزیابی و تاکید کرد: یکی از نکات ظریفی که در این بحث به آن پرداخته می شود، بحث "یکپارچه سازی مهارت های آموزشی" و ایجاد بستر سازی عملیاتی شدن آن در دانشگاه هاست. این مقوله یکی از افتخارات وزارت علوم در دانشگاه هاست که اگر به صورت جدی به آن توجه شود نگاه های فراجهانی به ایران و سیستم آموزشی مهارتی آن خواهد شد.

دکتر شریعتی نیاسر در ادامه افزود: ما در شرایطی قرار گرفته ایم که یک هجمه حساب شده کارشناسانه و همه جانبه در جامعه نسبت به جایگاه نظام آموزش عالی مبتنی بر مهارت شکل گرفته است و اکنون وقت آن فرا رسیده که این معادله بر هم ریخته شود و با بالا بردن انگیزه تحصیل و روانه کردن آن به سوی تولید، کارهای زیادی انجام دهیم.

وی از حمایت همه جانبه سازمان برنامه و بودجه از راهکارهای تولیدی بخش های دانشگاهی ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به جایگاه آموزش های مهارتی، خواهیم توانست گام های اساسی برداریم و خوشبختانه با اقدام اخیر شورای برنامه ریزی آموزش های مهارتی، این بخش مهم دانشگاه ها، می تواند جایگاه حقوقی خود را پیدا کند.

یکی از بندهای مهم تکالیف هشتگانه آموزش عالی، نظام مهارتی است.

کد خبر: 936571

وب گردی

وب گردی