ولایتی: نتانیاهو بی مقدار ترین دشمن‌جبهه مقاومت است

مشاور مقام معظم‌ رهبری در امور بین الملل گفت:در میان دشمنان امت اسلامی و خط مقاومت بی‌مقدار ترین آنها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پس از دیدار با خالد عطیه نماینده عشایر کردنشین کشور سوریه در جمع خبرنگاران حاضر شد.

دکتر ولایتی گفت: گفت و گوی سازنده ای با برادران سوری خود داشتیم؛ در این گفت و گو روابط میان‌ایران و سوریه مورد ارزیابی قرار گرفت در واقع حضور بزرگان کردهای سوریه از ۳ استان عسکه، رقه و دیرالزور در جمهوری اسلامی ایران‌ یک پاسخ عملی به آمریکا و صهیونیست ها و‌سعودی ها است.

وی افزود: حتی روسا و شیوخ کرد سوریه به یک پارچگی کشور خود معتقد اند و برای حفظ ان مبارزه می کنند به همین دلیل ایران‌را دوست و همراه خود می دانند و علی رغم سخنان بی جا و گزاف آمریکایی ها مبنی بر این که در مناطق شمال شرقی سوریه جا خوش کرده اند می خواهند نشان دهند که کردهای سوریه از آن‌ها طرفداری می کنند، حضور روسای اصلی قبایل کرد سوریه در ایران و مذاکرات سازنده ای که با آن ها داشتیم‌پاسخ کوبنده ای به آمریکایی ها بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: شکی نداریم که اگر آمریکایی ها سر عقل نیایند و خاک‌سوریه را ترک نکنند برادران کرد ما آن ها را مجبور به خروج خواهند کرد و عوامل منطقه ای آن ها بر آمریکایی ها پیروز خواهند شد و دیگر جایی در سوریه نخواهند داشت.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش شما نسبت به سخنان شب گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی چیست اظهار داشت: در میان دشمنان امت اسلامی و خط مقاومت بی‌مقدار ترین آنها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: او یک بار دیگر در سازمان ملل متحد نقشه ای بر روی کاغذ کشید و نمایشی را‌ اجرا کرد که حتی مورد تمسخر دوستان غربیش قرار گرفت؛ علت بیان همچنین سخنانی ناامیدی صهیونیستها از حکومت در منطقه است.

ولایتی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هنگامی که پیروزی های جمهوری اسلامی ایران و متحدینش را در منطقه می‌بیند و عوامل آنها در منطقه مانند داعش و النصره شکست می‌خورند و مهم ترین بخش سوریه در اطراف دمشق آزاد شد که آن ها به آن دل بسته بودند به این کلمات سخیف متوسل می‌شوند در واقع علت بیان این کلمات ناامیدی رژیم صهیونیستی از ادامه حیات خود است. آن هایی که حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه هستند به خاطر ابتذال این کلمات هر کدام از این کلمات تبری جسته اند.

مشاور بین الملل رهبر انقلاب با اشاره به موضوع جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ نقصی به برجام معتقد است اما اگر آمریکا بخواهد از آن خارج شود و یا اروپا یا بخواهند موردی به آن اضافه کند، مورد قبول ایران واقع نخواهد شد. در این خصوص گزینه‌های زیادی مد نظر داریم که یکی از آنها خروج از این توافق است.

302

کد خبر: 936576

وب گردی

وب گردی