بخشی از علائم ظهور در قالب افزایش بی‌عدالتی است/شرایط منتظران واقعی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بشریت تشنه منجی است ، گفت: غیبت کبری حضرت مهدی (عج) زمانی به پایان می رسد که مردم دنیا از عوامل ظاهری دنیوی، خسته شده و پذیرش ندای حضرت حق را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن محمودی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره دلایل غیبت امام زمان (عج) اظهار کرد: بخشی از علائم ظهور حضرت در قالب افزایش بی عدالتی، ظلم و فساد است به گونه ای که عرصه بر مردم تنگ شود و بعضی از شرایط ظهور حضرت را می بینیم البته شاید از شرایط اکنون بدتر نیز شود.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش عامه مردم در ظهور حضرت حائز اهمیت است، ادامه داد: بشریت تشنه یک منجی است و خود باید به حدی از اضطرار و خستگی از ظلم و ستم رسیده و از عوامل مادی مایوس شود که به دنبال یک نجات بخش باشد.

رییس ستاد ۹ دی افزود: امکان دارد ظلم، ستم و فسادی که در عالم وجود دارد از علایم ظهور باشد اما باید ظهور حضرت را همیشه نزدیک دید.

امکان دارد ظلم، ستم و فسادی که در عالم وجود دارد از علایم ظهور باشد اما باید ظهور حضرت را همیشه نزدیک دید

وی افزود: هر فرد باید در تلاش برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) باشد و نمی توان علائم حتمی ظهور حضرت را تخمین زد زیرا ممکن است شرایط عالم بدتر از این نیز شود.

حجت السلام محمودی اضافه کرد: پذیرش عامه مردم جهان در ظهور حضرت مهدی (عج) بسیار مورد توجه است و این تنها مختص به مسلمانان نیست و غیبت کبری حضرت زمانی به پایان می رسد که مردم دنیا از عوامل ظاهری دنیوی، اصحاب زر و زور و تزویر خسته شده و پذیرش ندای حضرت حق را داشته باشند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره ویژگی منتظران واقعی، گفت: منتظر واقعی خود را با منتظر منطبق می کند و کاملا خودش را در مسیر حضرت قرار می دهد.

وی افزود: در برخی روایات شرایطی مشابه با یاران امام حسین (ع) برای منتظران حضرت مهدی تصور کردند و امام زمان باید محور تمامی رفتارها، معاشرت ها و زندگانی یک یار و منتظر واقعی باشد که در واقع لیاقت سربازی حضرت را داشته باشد.

۵۰۲

کد خبر: 936600

وب گردی

وب گردی