مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج)با زبان و شعار میسر نیست

امام جمعه سرپلذهاب با بیان این که مقدمه سازی برای ظهور امام عصر (ع) با زبان و شعار میسر نمی شود،گفت: این مقدمات باید در عمل صورت گیرد، اول آن که خودسازی داشته باشیم و نسبت به محیط اطرافمان اثرگذاری تا خدای نکرده در مفاسد اجتماعی حل نشویم.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، نیمه شعبان یا همان 15 شعبان یکی از جشن‌های مسلمانان شیعه است که هم‌زمان با روز تولد امام دوازدهم شیعیان، امام زمان (عج) برگزار می شود و این شب شیعیان به خواندن ذکر و دعا از جله دعای کمیل می پردازند

حضرت ولیعصر (عج) سال تولد امام دوازدهم شیعیان را سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری نقل کرده‌اند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: یکی از وظایفی که شیعیان در قبال امام عصر (عج) برعهده دارند، فراهم آوردن مقدمات ظهور ایشان است وبرای این امر زمان یا ساعت خاصی معین نشده بلکه ظهور ایشان تابع شرایط است.

وی ادامه داد: شیعیانی که در انتظار امام عصر (ع)هستند یکی از وظایف اصلی و عمده شان فراهم آوردن شرایط ظهور است که انشالله باید مقدمه ساز ظهور ایشان باشیم.

مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج)با زبان و شعار میسر نیست

امام جمعه سرپلذهاب با بیان این که مقدمه سازی برای ظهور امام عصر (ع) با زبان و شعار میسر نمی شود، تصریح کرد: این مقدمات باید در عمل صورت گیرد، باید اول خودسازی داشته باشیم و نسبت به محیط اطرافمان اثرگذار تا خدای نکرده در مفاسد اجتماعی حل نشویم، فلذا باید تقوای درونی خود را رشد دهیم تا محیط و افراد را آماده ظهور ایشان کنیم.

وی ادامه داد: مساله انتظار برای حضرت مهدی (عج) اثبات نیست، یعنی هر فردی که منتظر امام زمان (عج) است باید فرهنگ انتظار را داشته باشد، این فرهنگ از دو عنصر نقش و اثبات تشکیل می شود؛ نقش آن است که انسان از وضع موجود ناراحت باشد و در شرایطی خاص دین و تقوای خود را حفظ کند که این موضوع بسیار کار سختی است، به طور مثال می توان گفت اگر یک جوان فقط قصد داشته باشد تا چشم خود را از نامحرم حفظ کند بسیار سخت است پس منتظران امام زمان عصر(عج) افرادی اند که از وضع موجود ناراحت هستند.

فاطمی نسب افزود: اگر مردم به دولت امام زمان (عج) عشق و علاقه داشته باشند دولت ایشان تمام شرایط و آرمان ها از جمله اسلام ناب را دارا است، در حال حاضر میگوییم اسلام ناب اما این اسلام انشالله در زمان امام زمان (عج) محقق خواهد شد؛ فلذا باید از وضع موجود ناراحت باشیم زیرا مشکلات وگرفتاری هایی در جامعه وجود دارد که حفظ دین در این شرایط را سخت کرده است.

وی ادامه داد: تعابیری که از دولت امام زمان (عج) به کار رفته بسیار تعابیرجالبی است به طور مثال به عنوان دولت عدالت از دولت امام زمان تعبیر می شود به آن معنا که عدالت به معنای واقعی کلمه اجرا خواهد شد.

امام جمعه سرپلذهاب افزود: از دولت امام عصر (عج) دولت صالحات یعنی آن که افراد صالح بر مسند قدرت نشسته و امام عصر(عج) رهبری دنیا را بر عهده خواهد گرفت و این موضوع بسیار مهم است که در راس حکومت و رهبری چه کسی باشد؟ باید شخصی باشد که نظیر نداشته باشد و ما باید منتظر باشیم و به دنبال انتظار خود که فقط شعار ندهیم باید یکسری مسائل را رعایت =و یک سری برنامه ها را داشته باشیم تا انشالله زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

فرد منتظر ظهور دارای برخی ویژگی ها است

وی با بیان این که فرد منتظر ظهور دارای برخی ویژگی ها است، افزود: خودسازی فردی یکی از آثار انتظار است به آن معنا که انسان با خودسازی فردی خود بتواند تقوا را داشته باشد و همچنین فضائل اخلاقی را در وجود خود پرورش دهد که این موضوع یکی از آثار خودسازی فردی و یک خودسازی اجتماعی است.

فاطمی نسب ادامه داد: خودسازی اجتماعی به آن معنا است که من که از انتظار صحبت می کنم و خود را شیعه امیرالمومنین می دانم و منتظر ظهور امام عصر (عج) هستم؛ علاوه بر این که خودسازی فردی دارم باید نسبت به محیط اطرافم بی تفاوت نباشم یا تاثیر گذار باشم .

امام جمعه سرپل ذهاب با بیان آن که نباید در فساد حل شویم افزود: متاسفانه به دلیل ضعف ایمان و وجود برخی منکراتی که در جامعه است ممکن است برخی از افراد که ضعیف النفس هستند و ایمانشان را از دست داده اند همرنگ آن فساد درآیند، فلذا شیطان در حال تلاش است تا فرهنگ انتظار را از میان مردم برده و فساد را در جامعه فراهم کند اما ما به عنوان یک منتظر امام زمان (عج) و به عنوان یک شیعه و فردی که منتظر ظهور هستیم تا انشالله دولت کریمه امام زمان (عج) به شکل گرفته است.

901/900

کد خبر: 936601

وب گردی

وب گردی