یاوه گویی جدید لیبرمن علیه ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای این که ایران برنامه هسته‌ای تسلیحاتی مخفی دارد، گفت که اگر تهران هشدارهای آنها را جدی نگیرد، واکنش مناسبی به تهدیدات آن نشان خواهند داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه با تکرار ادعای جدید هسته‌ای علیه ایران، تهدید کرد که «اگر تهران هشدارهای تل‌آویو را جدی نگیرد، پاسخ سختی دریافت می‌کند».

لیبرمن در سخنانی در مراسمی در مقر اصلی هماهنگ‌کننده امور کابینه در سرزمین‌های اشغالی (COGAT) مدعی شد: «ایران تلاش می‌کند به ما آسیب بزند و ما نیز واکنش مناسبی نشان خواهیم داد. دولت اسرائیل نمی‌تواند تهدیدات ایران را نادیده بگیرد، (کشوری) که سران ارشد آن به صورت معمول اسرائیل را تهدید می‌کنند».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» لیبرمن با بیان اینکه ایران مکررا تهدید می‌کند که اسرائیل را از روی زمین محو خواهد کرد، افزود: «و آنها از تروریسم حمایت می‌کنند؛ به همین دلیل ما کاری نیاز باشد (برای مقابله با آنها) انجام می‌دهیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره اتهامات مبنی بر حمله هوایی به سوریه، گفت: «من اخبار خارجی‌ها را نمی‌خوانم...چیزی که اکنون در عرصه بین‌الملل شاهد آن هستیم، یک منظره سورئال است».

لیبرمن مجددا تاکید کرد: «اسرائیل چهار دشمن دارد؛ ایران، ایران، ایران و دورویی...کشورهایی که سال‌ها قبل از توافق‌های مونیخ و مولوتف-ریبنتروف حمایت کردند، اکنون سرهای خود را زیر برف نگه داشته و حقیقت (تهدیدهای) ایران را نادیده می‌گیرند».

وی با ادعای اینکه ایران به بی‌ثبات کردن غرب آسیا، یمن و عراق ادامه می‌دهد، افزود: «این همان ایران است که آزادی بیان، اقلیت‌ها و ارزش‌های دموکراتیک را نقض می‌کند. این همان ایران است است که تلاش داشت تا سلاح اتمی بسازد و وارد توافق (هسته‌ای) شد تا از منافع اقتصادی آن بهره ببرد. این همان ایران است که سعی کرد برنامه تسلیحاتی خود را مخفی کند و همگان نیز این مسئله را نادیده می‌گیرند».

نتانیاهو شامگاه دوشنبه (10 اردیبهشت) در شوی تبلیغاتی جدید علیه ایران، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی زونکن و لوح‌های فشرده‌ای تحت عنوان «اسناد و مدارک» نشان داد و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بُعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اقدام نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به «چوپانی دروغ‌گو» تشبیه کرد که باز هم می‌خواهد درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخن دروغ بگوید.

ساعاتی پس از ادعای نتانیاهو، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در واکنش به این اتهام جدید، با صدور بیانیه‌ای ادعای نتانیاهو را رد و تاکید کرد از سال 2009 تا کنون نشانه معتبری از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

این در حالی است که کمتر از دو هفته به موعد (22 اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی، محدود شدن برنامه موشکی و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی 12 می (22 اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

کد خبر: 936655

وب گردی

وب گردی