مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: محیط بان گمیشانی که مهر ماه سال 95 یک صیاد را در منطقه تالاب بین المللی گمیشان بر اثر تیراندازی کشته بود و به علت قتل غیرعمد در زندان بازداشت بود، با گذشت اولیای دم و پرداخت دیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست، از زندان آزاد شد.

به گزارش ایسکانیوز،«امیر عبدوس» اظهار کرد: «قربان محمد دبیری» محیط بان تالاب بین المللی گمیشان، در حین گشت و کنترل در حاشیه این تالاب متوجه حضور چند صیاد شده و در حین تیراندازی هوایی برای متواری کردن این صیادان متأسفانه بر اثر تیراندازی غیرعمد و اشتباه این محیط بان، یکی از صیادان از ناحیه پا مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست می دهد.

وی افزود: در طول مدت یک سال و نیم، تلاش های زیادی برای کسب رضایت و بخشش از خانواده مقتول، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و با وساطت ریش سفیدان و بزرگان قوم ترکمن انجام شد که خوشبختانه اولیای دم مقتول گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود برگشت.

عبدوس تصریح کرد: مراحل قانونی برای پرداخت دیه کامل متوفی از طریق این اداره کل انجام و مبلغ دیه به طور کامل پرداخت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پایان گفت: امیدواریم دیگر شاهد هیچگونه درگیری بین محیط بانان و شکارچیان نباشیم زیرا در این موارد یا یکی از طرفین کشته شده و یا به مجروحیت طرفین می انجامد که 120 شهید و صدها مجروح، در راه محیط زیست از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گواه این ماجرا است.

کد خبر: 936685

وب گردی

وب گردی