اقدامات شورای شهر یزد برای مقابله با کم آبی

رئیس شورای شهر یزد با بیان این که دولت در تامین آب شرب برای مردم باید کمک کند، گفت: اگر آب شرب کم است باید برای همه کم باشد و اگر مناسب است باید برای همه مناسب باشد.

غلامعلی سفید در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: در خصوص مقابله با بحران آب در شهر یزد تلاش کردیم تا آب مصرفی در فضای سبز را از آب شهری جدا کنیم و در این مسیر بسیار پیش رفته ایم که انشالله به زودی این موضوع را به همگی اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین از آب هایی که غیر قابل استفاده است به عنوان آب شرب استفاده خواهیم کرد که این موضوع هم کمک بسیار بزرگی برای مقابله با بحران آب درشهر یزد خواهد داشت.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: در جلساتی که شورای شهر برای مقابله با بحران آب داشته ایم مرتبا در رابطه با صرفه جویی در آب تذکر داده ایم و از مردم درخواست داشتیم تا در مصرف آب صرفه جویی کنند که تا کنون ظاهرا مردم شرایط را درک کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کاهش بارندگی در سه استان چهارمحال و بخنیاری، اصفهان و یزد هرکدام صحبت هایی در رابطه با بحران کم آبی داشته اند و نیازهای آبی استان شان را اعلام کرده اند و طبیعی است که هر مسوولی مشکلات استان خود را در نظر بگیرد.

رئیس شورای شهر یزد با بیان این که طبیعی است که هر مسوولی به دنبال حل مشکل کم آبی استان یا شهر خود است، افزود: آب شرب در این سه استان کم است و اتفاق نظری در این رابطه وجود دارد در رابطه با آب مصرفی در کشاورزی است که در هر استان باید با توجه به آبیاری کشت ها الگوهای کشت هم در نظر گیرد تا حداکثر صرفه جویی انجام شود.

سفید با بیان این که دولت در تامین آب شرب برای مردم باید کمک کند، تصریح کرد: اگر آب شرب کم است باید برای همه کم باشد و اگر مناسب است باید برای همه مناسب باشد.

وی با اشاره به این که همکاری هایی با دستگاه های مورد نظر برای مقابله با بحران آب داشته ایم، افزود: از جمله دستگاه هایی که تاکنون برای این بحران با آن ها جلسه داشته ایم می توان به استانداری، سازمان آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، محسن صادقیان در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان یزد با معاونین استان و مدیران آب که با موضوع کم آبی و خشکسالی یزد برگزار شد اظهار داشت: سعی کردیم مشکل آب که الان به وجود آمده را با برگزاری جلسات هماهنگی بین مدیران استانهای یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر هفته در استان یزد جلسه مرتبط با آب برگزار می‌شود و به کوچکترین موضوعی در این زمینه توجه صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در حوزه تامین آب استان یزد برنامه‌های متفاوت و متعدد کوتاه مدت و بلند مدتی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید بر اینکه لازم است با اجرای طرح‌هایی، استان یزد را در آینده از مشکلاتی که در زمینه کم آبی وجود دارد برطرف کنیم بیان کرد: نکته‌ای که حتما باید به آن توجه صورت گیرد این است که امروز یک قطره از آب انتقالی را در حوزه‌های غیر از شرب استفاده نمی‌کنیم.

901900

کد خبر: 936709

وب گردی

وب گردی