رونمایی از کتابی درباره مهدویت/33 هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب عرضه‌ شد

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوانان و نماینده‌ این انجمن در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: 33 هزار عنوان تالیفی و ترجمه با موضوع کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران ارایه شد.

به گزارش ایسکانیوز از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناصر جداری اظهار کرد: 350 نفر ناشر به عنوان شرکت‌کننده‌ی اصلی (ثبت نامی) در قالب 292 غرفه در شش سالن کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال حضور دارند.

جداری افزود: 70 ناشر به دلیل تعداد کم آثار ارایه شده نیز با چهار هزار عنوان در قالب غرفه‌ی جمعی در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

وی استقبال در روز اول از نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: حضور خانواده‌‌‌ها به همراه کودکان و نوجوانان در شش سالن کودک و نوجوان فضایی از شادی و نشاط در این سالن‌‌‌ها ایجاد کرد.

جداری از خانواده‌‌‌ها بویژه خانواده‌‌‌هایی که دارای فرزندان کودک و نوجوان هستند؛ خواست تا با استفاده از این فرصت طلایی فرهنگی و حضور در این نمایشگاه زمینه‌ ارتباط فرزندانشان با کتاب و کتابخوانی و در نتیجه رشد فکری و شخصیتی فرزندانشان را فراهم کنند.

همچنین امروز کتاب «طرحواره مرزبانی مهدوی» در نشست علمی با همکاری کمیته‌ی علمی و فرهنگی نمایشگاه رونمایی شد.

در مراسم رونمایی این مجموعه ، سید علی علوی، حجت‌الاسلام محمود دعایی و دکتر عبدالحسین فخاری و نویسنده‌ی کتاب حضور داشتند.

کتاب «طرحواره مرزبانی مهدوی»، مجموعه‌ای شش جلدی، درباره‌ی مسایل مهدویت است که به تناسب زندگی امروز انسان‌ها با ساحت امام زمان (عج) پرداخته است.

عبدالحسین فخاری در مراسم رونمایی گفت: از ویژگی‌های این مجموعه این است که هر کتاب شامل صد و بیست نکته درباره‌ی زندگی حضرت ولی‌عصر (عج) است و به تعبیری هفتصد و بیست نکته را در دل خود جای داده است که مخاطب با مطالعه‌ی آن می‌تواند زندگی خود را با زندگی دوازدهمین امام شیعیان مطابقت دهد و ابعاد زندگی‌اش را بر پایه‌ اعتقاد به ایشان تبیین کند. این کتاب مانند کتاب‌هایی با نگارش به سبک سنتی که فاقد الگوهای عملی و کاربردی هستند، نوشته نشده است بلکه به ما می‌گوید چگونه مهدویت را در زندگی شخصی و اجتماعی خودمان جریان دهیم.

فخاری ادامه داد: هر متن به زبانی ساده و کوتاه نوشته شده چون حوصله‌ی جوان‌ها برای خواندن کم هست و در اینجا اگر مخاطبی 2 سرفصل را مطالعه کند نکاتی در مورد موضوع مورد نظر دستگیرش می‌شود.

وی افزود: اگر کسی را صاحب‌الزمان می‌دانیم پس باید همه‌ی مسائل جامعه طبق شیوه‌ی ایشان باشد و صاحب‌الزمان را در شب و روز باید واقعیت داد و صرفا به انتظار ظهور ننشست.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 946751

وب گردی

وب گردی