دو کتاب ترجمه شده‌ صرب به زبان فارسی رونمایی شد

دو کتاب ترجمه شده‌ از زبان صرب به زبان فارسی با نام های «پنجره روسی» و« اطلسی به رنگ آسمان آبی» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری و اطلاع‌رسانی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دو کتاب ترجمه شده از ادبیات صرب به زبان فارسی در نشستی با حضور نویسندگان و مترجمان کتاب رونمایی شد.

در این نشست کتاب اول تحت عنوان «اطلسی به رنگ آسمان آبی» نوشته‌ گوران پتروویچ ترجمه‌ ساره ارض‌پیما و رامینه رضازاده و کتاب دوم با نام «پنجره روسی» نوشته‌ دراگان ولیگیچ ترجمه‌ی بیتا ابراهیمی در این نشست معرفی شدند.

براساس این گزارش، هر دو کتاب معرفی شده متعلق به انتشارات کتاب کوچه است.

طبق گفته‌های گوران پتروویچ محتوای کتاب رمانی است که از دنیای خیالی ذهن دیگران تصویر شده است. رمان پنجره روسی نیز محتوای مشابهی را دربردارد ولی گفته‌های نویسنده حاکی از توصیف حقیقت ادبی و سرگشتگی تاریخی انسان‌هاست. اتفاق نظر نویسندگان کتاب‌های مذکور در رعایت نکات ظریف فرهنگی و قدرت تاثیرگذاری آن بر مخاطبان است.

کتابهای پنجره روسی و اطلسی به رنگ آسمان آبی بعد از رونمایی در نمایشگاه کتاب و در غرفه صربستان به نمایش و فروش در می‌آید.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


502

کد خبر: 946759

وب گردی

وب گردی