حذف ستاره سابق آمریکایی از  وبسایت آکادمی تلویزیون

بیل کازبی، ستاره سابق تلویزیون و سینمای آمریکا به دنبال محکوم شناخته شدن در دادگاه به دلیل مشکلات اخلاقی، از وبسایت آکادمی تلویزیون حذف شد.

به گزارش ایسکانیوز از ورایتی، آکادمی تلویزیون آمریکا دیروز چهارشنبه ضمن اعلام این که نام بیل کازبی از وبسایت این آکادمی حذف شده، تایید کرد مجسمه نیم‌تنه کازبی که در جریان عملیات ساختمانی از فضای بازی در هالیوود شمالی برداشته شده بود، دوباره در جایش نصب نخواهد شد.

با این حال گفته شده آکادمی قصد ندارد چهار جایزه امی وی را لغو کند.

در عین حال وی از تالار مشاهیر تلویزیونی آکادمی نیز حذف نشده و تنها نامش از فهرست آنلاین افتخارات تالار مشاهیر برداشته شده است.

کازبی سرانجام پس از برگزاری دادگاه‌های متعدد در مورد سوء‌استفاده از زنان گناهکار شناخته شد و هیات منصفه وی را مجرم خواند و به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. این کمدین و بازیگر ۸۰ ساله اکنون با احتمال رفتن به زندان برای بقیه زندگی‌اش روبه رو است.

برای هر مورد سوء‌استفاده جنسی از زنان که اثبات شود کازبی می‌تواند ۱۰ سال حکم زندان بگیرد. در حالی که دادگاه وی تا آخر سال ۲۰۱۸ نیز می‌تواند ادامه داشته باشد، انتظار می‌رود حداقل ۵۰ زن برای ادای شهادت فراخوانده شوند.

دادگاه تاکنون به اظهارات یک زن که از اعضای سابق تیم بسکتبال زنان دانشگاه تمپل بود، رسیدگی کرده است. این اتفاق مربوط به سال ۲۰۰۴ است و چون مشمول زمان نشده دادگاه آن را مورد بررسی قرار داد.

کازبی سال ۱۹۹۱ به تالار مشاهیر تلویزیون وارد شد . وی با «شوی کازبی» ۸ فصل در شبکه NBC روی آنتن می‌رفت و زمانی به عنوان پدر آمریکا خوانده می‌شد و به ویژه در میان آمریکایی های آفریقایی‌تبار از محبوبیت زیادی برخوردار بود. وی در دهه ۸۰ میلادی در نقش پدر مهربان و طناز یک خانواده آمریکایی آفریقایی‌تبار در تلویزیون ظاهر می‌شد. این سریال از آن نظر اهمیت داشت که یک خانواده آمریکایی آفریقایی‌تبار تحصیل‌کرده، موفق و دوست‌داشتنی را تصویر می‌کرد که آن زمان خیلی کمتر در تلویزیون متداول بود.

آکادمی تلویزیون آمریکا که از سال ۱۹۴۶ برای تجلیل از برنامه‌های تلویزیونی تاسیس شده اهداکننده جوایز امی است.

منبع: مهر

502

کد خبر: 946782

وب گردی

وب گردی