تولید علم و دانش بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های اساسی غیرممکن است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و استادتمام جغرافیای سیاسی در یادداشتی فرا رسیدن روز معلم را به تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک گفت.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

اندیشه و تفکر در طول تاریخ علاوه بر آنکه تعیین کننده راهبرد ملت ها در برخورد با موضوعات مختلف بوده است ، از سوی دیگر آماج حملات اندک گروهی بوده است که همواره تعالی ، روشنگری و اندیشه را مخالف اهداف خود می دیده اند و از این رو است که در واپسین لحظه‌های نیمه‌شب یازدهم اردیبهشت 1358 در سکوت شب، آیت‌الله «مرتضی مطهری» از رهبران بزرگ انقلاب به دست گروه تروریستی فرقان، به خاک و خون کشیده شد‌ و بعد ازآن این روز به نام روز معلم نام‌گذاری شد.

دوازدهم اردیبهشت گرامیداشت بزرگ مردان و زنانی است که در عرصه علم و دانش و اعتلای فرهنگ این مرز و بوم نقش آفرین اصلی هستند و پرچم فرهنگی کشور را به اهتزاز در می آورند.

معلمین و اساتید در حقیقت متعلق به سطح اعلای فرهنگ جامعه هستند که جوهره و ماده خام انسانی را تبدیل به انسانی در تراز بالا ، فعال ، سازنده ، جوشان و متحرک و عالم تبدیل می کنند و حقیقتا کار این قشر زحمت کش متمرکز بر روی فکر و اندیشه انسانها است.

ظرفیت عظیم انسانی اساتید و معلمین زحمت کش ایران اسلامی پشتوانه عظیمی برای ارتقاء فرهنگ ، دانش و پتانسیل بالایی برای دست یابی کشور به تمدن نوین اسلامی است که بدون تردید مسیر سخت تلاش و دستیابی به اهداف بالای کشور در ارتقاء سطح دانش ملی و استراتژیک و حفظ و ارتقاء جایگاه تمدنی و ملی کشور را هموار می سازد.

معلمین و اساتید عزیز کشورمان در سال های مختلف مجاهدت در این سنگر عظیم الهی نشان داده اند که نگاه آنان به جایگاه رفیع معلمی نگاهی ورای حرفه و شغل می باشد و تلاش و کوشش وصف ناپذیر آنها در تربیت نسلی اثر گذار همراه با تربیتی اسلامی ایرانی بدور از نگاه مادی ، نابرابری های زندگی روزمره و تنگناهای ناشی از پیچ و خم زندگی است و البته که بایستی در جهت تکریم و گرامیداشت آنها گامهای جدی و اثر گذار برداشت ، و همه ما بایستی خود را مدیون آنها بدانیم و از سوی دیگر قدر دان اساتید و معلمان دوران خود باشیم.

دور از انصاف نیست که به معلمین و اساتید واژه انسان های حماسه ساز و تاریخ ساز اطلاق گردد ، چرا که در طول تاریخ ، اندیشه ، نگاه و طرز تفکر و اقدام انسان های حماسه ساز و ملی منبعث از تلاش معلمین و بزرگ مردانی است که به اندیشه های انسانی فکر و جهت داده اند.

پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از بزرگترین رویداد پس از ورود اسلام به ایران ، رخ دادن قیام انقلابی و اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تاثیر گذاری این انقلاب در بعد ملی و اثرات آن در منطقه و تاثیر گذاری و شرکت در معادلات سیاسی جهان و در کنار آن رویش نسل های جدید ،نقش متفکران ، خواص جامعه به چشم انداز آینده نقش محوری و تعیین کننده ای است که تعیین کنند چه نسلی را برای چه جامعه ای بایستی تربیت کنند.

دراین بین و در ترکیب نقش های اجتماعی نقش معلمی نقشی فراتر از سایر نقش ها است و نبایستی با سایر فعالیت های اجتماعی مورد قیاس قرار گیرد ، چرا که عملکرد معلمین و اساتید عزیز می تواند منجر به پیدایش محصولات فکری و آینده سازی بهتر برای کشور و تربیت نسلی با اندیشه های متعالی و ذهن هایی جستجو گر گردد، نسلی که در مسیر رشد و توسعه از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نبوده و پایبند به اهداف و آرمان های کشورمان باشند و در این مسیر شناخت نیازهای انسانی آینده کشور و تلاش برای تربیت نسل متناسب با آینده اجتناب ناپذیر است.

در دنیای پیچیده امروز که مادیات بدنبال پایمال کردن اخلاقیات و معنویات است تربیت در کنار تعلیم می تواند نقش کلیدی در احیای اخلاق و معنویات جامعه ایفا کند و بایستی اعتقاد داشت راه نجات بشر از مسیر اخلاق و بازگشت به معنویات عبور می کند.

نظام آموزش و پرورش، دانشگاه ها و اساتید و معلمان از ارکان و زیر ساخت های اصلی علم و تحقیق در کشور می باشند و تولید ، بویژه تولید علم و دانش بدون در نظر گرفتن زیر ساخت های اساسی در هر حوزه ای ممکن نمی باشد و هر اقدامی در جهت ارتقاء این زیر ساخت های حیاتی و گام های اثر گذار و مرتبط می تواند موجب غنای نظام تولید علم و دانش در کشور و در نتیجه پیشرفت و توسعه ملی گردد.

کد خبر: 946790

وب گردی

وب گردی