مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: دستگاه‌های دولتی ۴۰ میلیارد تومان به شرکت برق همدان بدهی دارند.

به گزارش ایسکانیوز محمدمهدی شهیدی ظهر پنج شنبه در مراسم روز کارگر و روز صنعت برق در همدان بابیان اینکه صنعت برق طی سال گذشته برای استان سال خوبی را پشت سر گذاشت و شاخص ها این نکته را مورد تایید قرار می دهند، گفت: سال ۹۶ سالی سرشار از برکت بود اما طبق پیش‌بینی‌ها امسال؛ سالی سخت و استثنایی در صنعت آب و برق خواهد بود چرا که با بحران کمبود اب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ذخیره سدها در سال ۹۵ حدود ۱۸ میلیارد مترمکعب بود که به ۱۳ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است، افزود: میزان تولید نیروگاه های برق‌آبی ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات بوده که در خوش بینانه ترین حالت به ۵ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان در کشور ۳ درصد افزایش داشته است، گفت: هم اکنون ۳۴ میلیون نفر مشترک برق هستند.

شهیدی با بیان اینکه عمده مصرف‌کننده برق در بخش کشاورزی است و ۳۵ درصد از مصرف انرژی برق در این بخش مصرف می شود، گفت: سال گذشته یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بخشودگی برای کشاورزان هزینه شد که امسال علاوه بر بخشودگی؛ تشویقی نیز در نظر گرفته می شود.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق بخش کشاورزی در استان همدان عنوان کرد: در راستای کاهش تلفات باید برنامه های منسجمی ارائه کرد.

وی استفاده از مولد خود تامین را مورد اشاره قرارداد و با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال ضمن توجه به افزایش کیفیت تولیدات داخلی مصرف این نوع کالاها اولویت خواهد بود، گفت: تلاش برای کاهش تلفات به عنوان شاخص اقتصاد مقاومتی مد نظر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان همچنین با اشاره به وضعیت وصول مطالبات شرکت توزیع برق، عنوان کرد: سال گذشته میزان وصول مطالبات ۴.۵ درصد افرایش داشت.

وی با بیان اینکه برخی از بخش‌ها و دستگاه حاضر به پرداخت مطالبات نیستند، ادامه داد: بخش روستایی ۳۰ میلیارد تومان و دستگاه‌های دولتی ۴۰ میلیارد تومان به شرکت برق همدان بدهی دارند.

شهیدی با اشاره به اینکه سال گذشته سه نیروگاه CHP در استان وارد مدار شد، عنوان کرد: دو نیروگاه در شهرستان بهار و یک نیروگاه در شهرستان اسدآباد وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه ۷ نیروگاه خورشیدی نیز سال گذشته وارد مدار شد، عنوان کرد: طی سال گذشته ۲ میلیارد تومان اعتبار استانی جذب شد.

کد خبر: 946802

وب گردی

وب گردی