استقبال از نمایشگاهی در همین نزدیکی

دومین روز از برپریایی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) در روز پنج شنبه سوم اردیبهشت ماه ، روزی شلوغ و پر رفت و آمد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دومین روز برپایی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امروز در حالی برگزار شد که جمعیت زیادی برای بازدید از این رویداد فرهنگی اقدام کرده اند.

سیل جمعیت بازدید کنندگان در دومین روز برگزاری این رویداد فرهنگی فضای نمایشگاهی را از شور و نشاط زاید الوصفی آکنده کرد. عموم بازدید کنندگان را جوانان و دانشجویان تشکیل می دهند و خانواده های زیادی با کودکان و نوجوانان خود برای بازدید از غرفه ها به نمایشگاه کتاب آمده اند.

این دوره از نمایشگاه کتاب که با بازگشت از شهر آفتاب همراه بود، موافقان و مخالفان زیادی را به همراه داشت که در این میان بازدید کنندگان به نسبت دو سال قبل که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار می شد، افزایش چشم گیری داشته اند البته راحتی رفت و آمد به مصلی امام خمینی (ره)، از عمده ترین دلایل استقبال مردم از این دوره از نمایشگاه بوده است.

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب در سی و یکمین دوره این رویداد فرهنگی، به دو قسمت فضای مسقف و زیر چادر تقسیم بندی شده اند که بر خلاف قسمت اصلی و بخش عمومی که هوای دم کرده و گرم این قسمت، بازدید کنندگان را آزار داده و تنفس را سخت می کند، در بخش کودک هوای غرفه ها بخصوص قسمتی از غرفه ها که در بخش مسقف قرار گرفته اند، جریان هوا و عبور و مرور بازدید کنندگان به راحتی صورت می گیرد.

از میان غرفه های کودک و نوجوان، غرفه انتشارات پرتقال که سه سال است در حوزه نشر فعالیت می کند از دیگر ناشران سرش شلوغ تر است و تمامی کتابهایش ترجمه ای است.

غرفه انتشارات شکوفه وابسته به انتشارات امیر کبیر نیز با ایده کتابهای هزار تومانی میزبان کودکان علاقمند به مطالعه است و هر شخصی اگر بخواهد نیز می تواند با خرید یک پگ 100 تایی با تخیفیف نمایشگاه با هزینه کرد 88 هزار تومان از این مجموعه قصه های کودکانه بهره مند شود.

طراحی غرفه های بخش کودک و نوجوان از تنوع شکل و رنگ بیشتری نسبت به بخش های دیگر برخوردارند و در این میان انتشارات بلور از استان گیلان، سبک و سیاق محلی ویژه این استان شمالی کشور را برای تزئین غرفه همانند خانه های روستایی گیلان با رنگ آبی فیروزه ای در و دیوار غرفه ، حصیر های بالای سقف و پنجره با پرده های گل دار در نظر گرفته است که برای هر بادید کننده ای جالب توجه است.

همچنین در بسیاری از غرفه ها به مشتریان به همراه کتاب، پیکلس و عروسک های بند انگشتی فروخته می شود که دست ساز و به نوعی تولید داخلی هستند که خود مشوقی برای فروش بیشتر کتاب ها هستند.

از حاشیه های امروز نمایشگاه می توان به بازدید سرزده سید عباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد.

براساس این گزارش، سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

502

کد خبر: 946843

وب گردی

وب گردی