اصفهانیان: باید فیلم بازی فینال را دوباره را مشاهده کنیم/ فحاشی به فغانی خجالت‌ آور است

رئیس کمیته داوران، گفت: در مورد صحنه‌های داوری بازی فینال جام حذفی باید بار دیگر فیلم مسابقه را مشاهده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون اصفهانیان در مورد وضعیت داوری فوتبال ایران در سالی که پشت‌سر گذاشته شد عنوان کرد: با توجه به جوان‌گرایی صورت گرفته در داوری سعی کردیم داورانی را برای مسابقات انتخاب کنیم که توانایی قضاوت خوب داشته باشند. در سال‌های قبل بیشتر از 3، 4 نفر دیدارهای پرسپولیس و استقلال را قضاوت نمی‌کردند اما الحمدالله امسال 15 داور داشتیم که برخی باتجربه و برخی جوان بودند که توانستند دیدارهای پرسپولیس و استقلال را قضاوت کنند. به نظر من آنها عملکرد خوبی داشتند و این مسأله را مثبت ارزیابی می‌کنم. لوازم و هدست‌هایی که در اختیار داوران قرار گرفت توانست به آنها کمک کند، این جوان‌گرایی را بر اساس طرحی داریم و آن را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم ادامه می‌دهیم.

وی افزود: آنهایی که از AFC آمده بودند گفتند در 16 کشور بازدید داشتند و طرح‌های ما را مثبت ارزیابی کردند. ما داوران جوانی را به AFC معرفی کردیم که آنها خوب بودند و عملکرد قابل قبولی داشتند. داوری ما امسال نسبت به سال‌های قبل خوب بود و با توجه به آنالیزی که داشتیم این مسأله تأیید شد. در سال‌های گذشته 19 و گاهی 23 درصد اشتباه داشتیم اما در ارزیابی نیم‌فصل امسال اشتباهات داوری 6 درصد بوده است.

رئیس کمیته داوران در رابطه با حواشی که به وجود می‌آمد و بحثی که در مورد همین اشتباهات فینال جام حذفی مطرح شده است و اسکوچیچ سرمربی خونه به خونه، حسین زرگر داور بازی فینال را کوچک دانسته است، اظهار داشت: نظر اسکوچیچ محترم است اما ما هم گاهی می‌بینیم تیم‌ها اشتباهات فاحشی دارند این دلیل بر این نیست که ما بخواهیم در چیدمان تیم‌ها دخالت کنیم. همانطور که بازیکن و مربی اشتباه می‌کند این مسأله هم در داوری وجود دارد. شاید عده‌ای بگویند فلان مربی اشتباه کرده اما عده‌ای دیگر با تصمیم او موافق باشند. ما با توجه به شناختی که از زرگر داشتیم و قضاوت‌های خوب او در گذشته این انتخاب را انجام دادیم، در بازی‌های دیروز هم صحنه‌هایی بود که باید آنها را ببینیم و بعد از آنالیز در این مورد نظرمان را بگوییم.

اصفهانیان در مورد اینکه آیا کمیته داوران برنامه‌ای برای کمک‌داور ویدیویی دارد، گفت: این مسأله نیاز به برنامه و امکانات دارد، در ورزشگاه‌های ما دوربین‌های لازم برای انجام این کار وجود ندارد. اگر چنین اتفاقاتی بیفتد که بتواند کمک کند مؤثر خواهد بود. باید امکانات اولیه را داشته باشیم تا بتوانیم به جمع‌بندی برسیم.

وی در مورد فحاشی‌هایی که روز گذشته از سوی هواداران صنعت نفت علیه علیرضا فغانی به دلیل اینکه او را مقصر حذف از نیمه‌نهایی تیمشان می‌دانستند شد، گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، فغانی با تیم داوری‌اش افتخار بزرگی برای فوتبال ایران است همانطور که تیم ملی با صعود به جام جهانی شور و شعف زیادی ایجاد کرده است تیم داوری ما هم عازم مسابقات جهانی است فغانی از افتخارات جامعه داوری ایران و حتی جهان است. او فینال جام باشگاه‌های جهان، فینال المپیک، فینال رقابت‌های آسیایی و ... را سوت زده است. نمی‌دانم چرا برخی هتک حرمت می‌کنند، ما دیروز در جایگاه بودیم و این مسائل را نشنیدیم اما این اتفاقات نباید رخ دهد، باید داشته‌هایمان اهمیت بدهیم همانطور که برای بزرگان فوتبال ارزش قائل هستیم باید برای این عزیزان هم ارزش قائل باشیم. دوست داریم با داوران برخورد خوبی شود و اگر فحاشی صورت گرفته باشد این مسأله خجالت‌آور است.

اصفهانیان در مورد اینکه آیا فیلم بازی را دیده است، گفت: خیر، هنوز فرصت نکردیم فیلم بازی را ببینیم، صحنه‌هایی وجود دارد که باید حتماً آنها را ببینیم.

رئیس کمیته داوران در مورد مطرح شدن بحث خداحافظی فغانی بعد از اتمام جام جهانی، گفت: خیر چنین چیزی به ما اطلاع داده نشده است.

602

کد خبر: 946928

وب گردی

وب گردی