حمایت از کالای ایرانی، نیازمند دگرگونی فرهنگی است

نایب رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی استان فارس ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات در کشور را فرهنگی دانست و گفت: لازمه حمایت از کالای ایرانی یک انقلاب و دگرگونی در فرهنگ برای حل این مشکل است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ قاسم ابوقداره، کارآفرین برتر کشور، گفت: ورود جنس قاچاق به کشور نیز به مباحث فرهنگی برمی گردد که باید خود را اصلاح کنیم که در غیر این صورت به کالای ایرانی ضربه می زند.
او ادامه داد: باید همه دست به دست هم دهیم و میهن خود را آباد کنیم، اگر هر کس حرف خود را بزند و فقط دنبال منافع خودش باشد کارمان پیش نمی رود تا در این مملکت یک انقلاب فرهنگی نشود پیشرفت نمی کنیم.باید فرهنگمان درست شود تا کالای ایرانی حمایت شود.
ابوقداره گفت: 39 سال پیش برخی پندارها این بود که کارآفرینان انسان هایی استثمارگر و خون آشام هستند اما به تدریج مشخص شد کسی که در بخش صنعت سرمایه گذاری می کند سرمایه دار نیست بلکه سرمایه گذار است و تمام وجود خود را در این زمینه به کار گرفته است.
نایب رییس کانون کارآفرینی استان فارس گفت: اگر به صنعت گران اجازه فعالیت داده شود همیشه یا یک سالن بزرگ بدون ماشین آلات و تجهیزات دارند که آن را پر می کنند یا این سالن پرشده و باید دنبال یک سالن بگردند و دوباره آن را پر کنند.
ابوقداره با بیان اینکه در شرایط فعلی برای صنعتگر خوب بودن باید عاشق بود، اظهارکرد: کسانی که به صرف پول درآوردن در صنعت می آیند باید زندگی خود را بفروشند و در این راه بگذارند و بروند اما کسانی که با عشق وارد صنعت می شوند رشد می کنند و می مانند.
او ادامه داد: وقتی عاشق صنعت باشید از نحوه برخوردها برخی دستگاه های اجرایی خسته نمی شوید، اگر امروز در حوزه صنعت حضور داریم به دلیل آن است که حکم دانستیم که باید باشیم و به امید کسی جلو نرفتیم.
این صنعتگر برتر کشور گفت: برخی کارخانه های ما امروز در حال تعطیل شدن است و دست و پا می زنیم تا جلو این تعطیلی را بگیریم، برای اینکه صنعت عشق ماست و دنبال آن نیستیم که چقدر بیشتر به دست می آوریم، همین اندازه که آن را حفظ کنیم برای ما کافی است.
ابوقداره افزود:برای یک صنعتگر موفق شدن عوامل زیادی از جمله فعالیت زیاد ، دو نوبت کار کردن، مردم داری، حسابداری، حسابگری و پیش بینی های خوب ، داشتن حس ششم ، کسب دانش و تجربه موثر است البته یک صنعتگر خوب باید یک بازرگان خیلی خوب هم باشد.
او به گلایه های صنعتگران از مسئولان اشاره کرد و گفت: به عنوان انتقال تجربه می گویم در صنعت برکت وجود دارد و کسانی که در صنعت ایستادند و این کار را ادامه می دهند از سر برکت آن است. در این 10 تا 15 سال گذشته هر کدام از مسئولان که برای بازدید صنایع رفتند تنها برای افتتاح رفتند هیچ کدام سراغی از واحدهای در حال تعطیل نگرفتند.
ابوقداره ادامه داد: مسئولان باید به جای کلنگ زدن ها سعی کنند به کارخانه هایی سر بزنند که مشکلات زیادی دارند و برای حل آن ها گام بردارند.
ابوقداره افزود: در حمایت از صنعتگران نیاز به اصلاح برخی قوانین و مقررات در کشور داریم، نیروهای مازاد در برخی از ادارات کشور به مشکلی برای مردم و صنعتگران تبدیل شده که اگر این نیروهای مازاد کاهش یابند کار صنعتگران و مردم بهتر پیش می رود.
او ادامه داد: یک اتفاق خوب در کشور در حال رخ دادن است که امیدوارم همه بیدار و به کار مشغول شویم و بدانیم آزمون و خطا بس است و باید با تفکر کار کنیم.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 946944

وب گردی

وب گردی