اردوی استادان منتخب فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی  استان اصفهان درشهر مشهد برگزار شد

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان اردوی فرهنگی ویژه‌ای را با حضور جمعی از استادان فرهنگی این استان در شهر مشهد و در جوار بارگاه ثامن‌الحجج حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) برگزار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی اصفهان در نشست هم‌اندیشی این برنامه گفت: «در حکومت اسلامی و ولایی، رساندن انسان به کمال غایی و سعادت ابدی و قرب الی الله، هدف نهایی دین است. دین اسلام، آیینی است که برای تأمین نیازهای انسان احکامی وضع کرده است که بر حسب نیازهای مهم ما به وجود آمده‌اند و حکومت اسلامی و امام و رهبر برای تبیین این احکام تعیین شده‌اند.»

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری ادامه داد: «نقش مهمی که مساله رهبری و امامت در تأمین سعادت بشر دارند، گواهی بر این مدعاست که اسلام نیاز به امامت را بدون پاسخ نگذاشته و افراد جامعه را در گمراهی رها نکرده است.»

حیدری تصریح کرد: «امامت از موارد ضروری در زندگی اجتماعی بشر است و امامت در اسلام نیز از اهمیت خاصی برخوردار است به نحوی که در قرآن مجید آن را آخرین مرحله سیر تکاملی انسان می‌داند که تنها پیامبران اولوالعزم به آن رسیده‌اند. امام رضا(ع)، امام و امت را به نخ تسبیح و دانه‌های آن تعبیر کرده‌اند و می‌فرمایند امام همانند نخ تسبیح امت است که بدون آن، نماز، روزه، جهاد، خمس، زکات، امر به معروف، نهی از منکر ، هر کار و هر رشدی، اموری پراکنده هستند که در اختیار قرار ندارند.»

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان خاطرنشان کرد: «زیارت مرقد ائمه معصومین تأثیرات قابل توجهی بر روح و روان انسان دارد و باعث می‌شود که انسان به سوی معنویات و مکارم اخلاقی و انسانی سوق یابد. خودسازی و کسب طهارت درونی، استغفار و دوری از گناه از برکات زیارت مرقد بزرگان دین است. تقرب به خدا و جلب عنایات ذات پروردگار و کسب توجهات ویژه رب متعال، بهره‌مندی از شفاعت ائمه برای آمرزش گناهان از دیگر برکات زیارت می‌باشد. زیارت بزرگان دین باید توأم با معرفت باشد زیرا این معرفت باعث خواهد شد که در صف اهل بهشت قرار بگیریم.»

در این اردو برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله زیارت مرقد امام رضا(ع)، اتاق اشک، جلسه هم‌اندیشی فرهنگی، ختم کامل قرآن، ختم 14000 صلوات، حضور در مهمان‌سرای حضرت رضا(ع)، شرکت در مراسم‌های معنوی برگزار شده در صحن و مرقد ثامن‌الحجج و ... برای اساتید مدعو به اجرا درآمد.

204

کد خبر: 946952

وب گردی

وب گردی