خروج آمریکا از برجام تاثیر واقعی بر بورس ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایع و شرکتهای بورسی تاثیر خاصی از اجرای برجام نپذیرفته اند که حالا با لغو آن نگران از دست رفتن این تاثیرات باشند. بنابراین در صورت خروج آمریکا از برجام واکنش معامله گران به این اتفاق زودگذر و کوتاه مدت خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا آریا، گفت: یکی از دلایل افت معاملات بازار سرمایه از ابتدای سال و همچین تردید ورود نقدیگی به بازار سهام موضوع ادامه اجرا یا توقف برجام است که در 22 اردیبهشت ماه جاری تکلیف آن مشخص می شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس اگر فرضیه خروج آمریکا از برجام اتفاق بیفتد بنظر می رسد واکنش معامله گران به این اتفاق زودگذر و کوتاه مدت باشد، چرا که بازار سرمایه قبلا نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

او اضافه کرد: از سوی دیگر اقتصاد و بازار سرمایه کشور و در پی آن صنایع و شرکتهای بورسی تاثیر خاصی از اجرای برجام در ماههای گذشته نپذیرفته اند که حالا با لغو آن نگران از دست رفتن این تاثیرات باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در مجموع بازار سهام بازار پرریسک و نوسانی است و ریسک های سیاسی نیز یکی از این موارد است که با تعیین استراتژی و بدور از هیجان زدگی، سهامداران می توانند از آن گذر کنند.

او گفت: علاوه بر این به طور قطع دولت نیز در قبال خروج آمریکا از برجام راهکارهایی را مدنظر خواهد داشت تا بتوانیم از این موضوع گذر کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته با توجه به اظهار نظر و موضع گیری اروپایی ها در قبال برجام، احتمال عدم خروج آمریکا از برجام دور از ذهن نیست و باید منتظر ماند و دید تا روزهای آینده چه سرنوشتی برای برجام رقم خواهد خورد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 946978

وب گردی

وب گردی