گوشت وارداتی کیلویی ۳۳ هزار تومان/ افزایش قیمت گوشت گاوی برای ماه رمضان نداریم

درپی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف، اتحادیه‌های فروش در بخش گوشت گاوی و گوسفندی یکی از عوامل آن را کمبود عرضه دام زنده به ویژه گوسفند در بازار عنوان و اظهار امیدواری کردند که در آستانه ماه رمضان، مسئولان تدبیری برای ساماندهی این بازار بیاندیشند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ طی هفته‌های گذشته بازار گوشت قرمز به ویژه گوشت گوسفندی با افزایش قیمت مواجه شد و این محصول به کیلویی ۵۰ هزار تومان در بازار رسیده است که علی اصغر ملکی - رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی - در این باره به ایسنا گفت: وضعیت عرضه دام زنده سبک چندان مساعد نیست و شاهد کمبود در این بازار هستیم و طی روزهای گذشته لاشه گوسفندی بیش از کیلویی۴۳ هزار تومان به قصابان فروخته شد که آنها با در نظر گرفتن حداقل سود منطقی آن را کمتر از کیلویی ۵۰ هزار تومان به مردم عرضه کردند.

گوشت وارداتی کیلویی ۳۳ هزار تومان

او با بیان اینکه کشتارگاه‌ها دلیل عرضه پایین گوشت گوسفندی را کم شدن عرضه دام زنده عنوان می‌کنند، افزود: روزانه واردات گوشت قرمز از مبادی رسمی کشور انجام می شود که کیلویی ۳۳ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد وامیدواریم در ماه‌های آینده با افزایش عرضه دام زنده بتوانیم به تعادل بهتری در بازار گوشت قرمز دست یابیم.

ملکی تصریح کرد: در شرایط کنونی دام زنده سبک به کشورهای همسایه از جمله عراق و کویت قاچاق می‌شود اما صادرات رسمی آنها ممنوع است و باید گفت که بازار از رکود خاصی برخوردار بوده و مردم قدرت خرید پایینی دارند که امید است با اندیشیدن تمهیدات و تدابیر ویژه از سوی مسئولان بتوان تعادل بیشتری در بازار گوشت قرمز ایجاد کرد.

همچنین علی خندان رو جوان- رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی- نیز درباره وضعیت تولید و بازار گوشت گاوی این گونه به ایسنا توضیح داد که در زمینه گوشت گاوی هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و قیمت این محصول نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰۰ تومان افزایش یافته و به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده است که البته این قیمت مناسب نیست.

افزایش قیمت گوشت گاوی برای ماه رمضان نداریم

او افزود: هم‌اکنون در عرضه گوشت گاوی هیچ مشکلی وجود ندارد و کمبودی هم مشاهده نمی‌شود اما مردم قدرت خرید چندانی ندارند و از آنجا که برای قصابان نیز صرفه اقتصادی ندارد که لاشه گوساله تهیه کرده و پس از گذشت چندین روز به دلیل نبودن مشتری و متقاضی، محصول خریداری‌ شده‌اش خشک شود، تمایلی برای خرید گوشت گاوی نشان نمی‌دهند و شاهدیم که آنها بسیار کمتر خرید می‌کنند، این مسائل به خودی خود سبب ایجاد رکود در بازار گوشت قرمز شده است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی ادامه داد: قطعا در تابستان امسال با توجه به گرم شدن هوا و کاهش مصرف گوشت قرمز، قیمت این محصول پروتئینی نیز دستخوش تغییر چندانی نمی‌شود و شاهد گرانی آن در ماه رمضان نخواهیم بود، چراکه نه تنها مصرف مردم کمتر می‌شود بلکه از سوی دیگر گوشت برزیلی نیز دائما در حال ورود به کشور است.

خندان رو جوان همچنین در خصوص قاچاق دام زنده سنگین نیز اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی شاهد قاچاق دام زنده سنگین به کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه بودیم که با پیگیری‌های متعدد از طریق مقامات و دستگاه‌های نظارتی متولی، جلوی قاچاق آن را گرفتیم.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 946985

وب گردی

وب گردی