مردم تحمل افزایش قیمت‌های آب و برق را ندارند

امام جمعه ایلام گفت: مردم تحمل افزایش قیمت‌های آب، برق و گاز را ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام محمد نقی لطفی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: افزایش قیمت آب، برق و گاز با توجه به وضعیت معیشتی و ناتوانی در تامین زندگی به صلاح مردم نیست.

وی گفت: البته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید اجازه افزایش این موارد را بدهند و دولت نیز باید ملاحظه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افزایش در تعرفه‌های انرژی باعث فشار آوردن به دوش مردم می شود، گفت: مردم تحمل افزایش قیمت‌های آب و برق و گاز را ندارند.

کالای ایرانی فرهنگ شود

امام جمعه ایلام با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: مردم وقتی که مردم یک جنس تولید داخل را جای جنس تولید خارج خرید می‌کنند به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته نقش آحاد مردم در همه سطوح تولید ملی را باید ترویج کرد، بدون تردید یکی از مولفه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی توسط مردم و دولت است.

لطفی با اشاره به اینکه تولید ملی و خرید کالای ایرانی شاه‌کلید قفل‌های اقتصادی کشور است، افزود: رهبر انقلاب می‌فرماید وقتی جنس داخلی مصرف می‌شود سبب افزایش ثروت ملی می‌شود.

تعلیم و تربیت از اهداف بعثت انبیاء و سیره امامان معصوم است

خطیب جمعه ایلام با اشاره به هفته معلم، گفت: تعلیم و تربیت از اهداف بعثت انبیاء و سیره امامان معصوم است. آموزش علم و پرورش نفوس انسان‌ها از مهم‌ترین اهداف انبیاء است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام نیز تعلیم را از اهداف مهم رسالت جهانی خویش معرفی می‌کند بنابراین پیامبر و ائمه معصومین از هر فرصتی برای آموزش مردم بهره می‌بردند.

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فتنه جدیدی را شروع کرده‌اند

وی ادامه داد: هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای و برجام مسئله لغو تحریم‌ها بود، برجام نهایی شد و آمریکا هم تاکنون در برجام حاضر است، آمریکا در برجام بود و تحریم‌هایی که توسط اوباما وضع شده بود تمدید شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در زمان رئیس جمهور فعلی آمریکا تحریم‌های دیگری نیز اعمال شد و علاوه بر آن از ورود ایرانیان به آمریکا منع شدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها فتنه جدیدی را شروع کرده‌اند، رژیم‌های آمریکا و اروپا در ادامه روند موجود و باقی ماندن در برجام و اعمال تحریم‌های جدید و طرح مسائل انحرافی همانند مسائل دفاعی و موشکی و مسائل منطقه هماهنگی کامل دارند.

خطیب جمعه ایلام گفت: دستگاه دیپلماسی در موضع‌گیری سیاسی در مقابل تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا از موضع‌گیری انقلابی و شجاعانه رهبری انقلاب تبعیت کند.

وی ادامه داد: عامل اساسی در گستاخی و باج‌خواهی رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای اروپایی فقدان موضع‌گیری انقلابی و گاها انفعالی دستگاه دیپلماسی کشور و بانیان توافق هسته‌ای و برجام است.

901

کد خبر: 946990

وب گردی

وب گردی