"رامین حسین‌پناهی" قبل از دستگیری عضو گروهک تروریستی کومله بود

دادگستری استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای جزییات محاکمه و همچنین صدور حکم رامین حسین‌پناهی از اعضای گروهک تروریستی کومله را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دادگستری استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای جزییات محاکمه و همچنین صدور حکم رامین حسین‌پناهی از اعضای گروهک تروریستی کومله را اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه دشمنان نظام اسلامی از هر فرصت و ظرفیتی، به خصوص فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای پیشبرد مقاصد شوم خود استفاده و سعی می‌کنند اقدامات خرابکارانه و تروریستی خود را زیرپوشش‌های حقوق بشری و فعالیت مدنی به جامعه القاء نمایند. اخیراً در شبکه‌های اجتماعی اخباری کذب در مورد یکی از اعضای گروهک تروریستی به نام رامین حسین‌پناهی مبنی بر اینکه وی فعال مدنی بوده انتشار یافته است.

بر اساس مدارک مستند وی سال‌ها قبل از دستگیری تحت تأثیر برادرانش که عضو گروهک تروریستی کومله می‌باشند جذب این گروهک شده و برای آن‌ها در داخل کشور فعالیت‌هایی داشته است. حسین‌پناهی در اردیبهشت ماه سال 1394 به صورت غیر قانونی از کشور خارج و به این گروه می‌پیوندد و پس از گذراندن دوره‌های ضد امنیتی در قالب یک تیم نظامی برای انجام اقدامات تروریستی و ترور شهروندان در تیر ماه 1396 به داخل کشور اعزام که در درگیری با نیرو‌های نظامی سه نفر از عناصر نظامی گروهک کشته و وی نیز دستگیر می‌شوند.

هنگام دستگیری، وی مسلح به سلاح کلاش، اسلحه کمری و نارنجک بوده است در تحقیقات اقرار به ورود مسلحانه و درگیری با مامورین نموده و نهایتاً در یک فرایند دادرسی عادلانه به اتهام بغی و با مداخله وکیل، محاکمه و به استناد مواد 287 و مفهوم مخالف 288 و ماده 211 و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی به اعدام محکوم، حکم صارده پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور ابرام می‌گردد.

مطالبه آحاد مردم از دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مسئول حفظ امنیت و آرامش مردم و برخورد قاطع با تروریست‌ها و مخلین امنیت می‌باشد.

901

کد خبر: 946992

وب گردی

وب گردی