با قدرت هر چه تمام‌تر فعالیت‌های هسته‌ای خود را گسترش خواهیم داد

امام جمعه اهواز با اشاره به تهدید آمریکا به خروج از برجام گفت: ان‌شاءالله با قدرت هر چه تمام‌تر فعالیت‌های هسته‌ای خود را گسترش خواهیم داد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (14 اردیبهشت‌ماه) در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به مناسبت‌های مذهبی ماه شعبان به بیان حدیثی از امام علی(ع) درباره اهمیت تحصیل علم برای همه اقشار پرداخت و اظهار کرد: امیرالمومینن(ع) در این حدیث می‌فرمایند، زندگانی که از علم بهره‌ای ندارند، در حقیقت مرده‌اند، یعنی قلوب آنها مرده است. از این رو هر کدام از ما چه استاد و چه معلم باشیم و چه دانشجو و دانش‌آموز و چه کارگر باشیم یا کارمند، باید بخشی از وقت خود را به تعلم اختصاص دهیم.

وی با اشاره به وجود 20 مرکز آموزشی رشته‌های مذهبی ویژه زنان خانه‌دار در اهواز، تصریح کرد: هفدهم شعبان بزرگداشت شیخ صدوق از جمله عالمان ربانی است که همه ما باید ایشان را بشناسیم. شیخ صدوق در آغاز غیبت کبری از پایه‌گذاران ساماندهی مذهب شیعه و از جمله خدمتگزاران برجسته به این مذهب بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: با وجود گذشت بیش از 1100 سال از وفات شیخ صدوق، مطالب برگرفته از آثار و کتب این عالم ربانی به نحوی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مطرح است که گویی شیخ صدوق اخیرا فوت کرده است. مقام والای این عالم ربانی را پاس می‌داریم.

موسوی جزایری به سالروز تشکیل بسیج سازندگی در هفدهم اردیبهشت اشاره و عنوان کرد: بسیج مستضعفین که عمده اقداماتش در حوزه نظامی و فرهنگی و متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) تشکیل شد. هم‌چنین بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب اخیرا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در بسیج سازندگی، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، اساتید و اقشار مختلف مردم از شهرهای مختلف در جهت ارائه خدمت به مناطق محروم در اقصی نقاط کشور می‌روند که از آنها می‌خواهیم گزارش اقدامات انجام شده و هم‌چنین اقداماتی که در برنامه دارند را زودتر به مردم ارائه کنند و مردم را در جریان این خدمات برجسته قرار دهند.

امام جمعه اهواز با اشاره به آغاز هفته هلال احمر بیان کرد: هلال احمر از نهادهای پرفایده کشور است و زمانی که حادثه‌ای نظیر سیل و زلزله رخ می‌دهد، نیروهای عزیز هلال احمر، شب و روز آرام و قرار ندارند و با تمام وجود خدمت‌رسانی می‌کنند. افراد زیادی نیز از اقشار مختلف دانشجویان، دانش‌آموزان و ... نیز به عنوان عضو افتخاری هلال احمر در کنار این مجموعه هستند و فی سبیل‌الله خدمت می‌کنند که از تمام آنها تجلیل می‌کنیم.

موسوی جزایری به سالروز شهادت شهید مطهری در دوازدهم اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: هنوز که هنوز است، اندیشه‌ها، تئوری‌ها و نظریه‌های فاضلانه و حکیمانه این عالم ربانی در حوزه‌های علمیه، مساجد و حلقه‌های فرهنگی و تربیتی مطرح است و کتاب‌های شهید مطهری محور مباحثات و گفت‌وگوهای جوانان فرهنگی و مذهبی ماست. روز شهادت ایشان در کشور، روز معلم نام‌گذاری شد تا ان‌شاءالله تمام معلمان، ایشان را اسوه خود قرار دهند. روز معلم را نیز گرامی می‌داریم و قدردان تمامی معلمان عزیز هستیم.

وی افزود: مسئولان دولتی باید رضایتمندی معلمان را فراهم کنند. بسیاری از معلمان ما به مسائل مادی توجه نمی‌کنند و برای رضای خدا و به نحو احسن انجام وظیفه می‌کنند. اما لازم است که مسائل مالی آنها نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا، 12 می، مصادف با 22 اردیبهشت‌ماه را روز اعلام موضع رسمی آمریکا نسبت به توافقنامه برجام اعلام کرد و هم ترامپ و هم دستیاران ترامپ، جمهوری اسلامی را به خروج آمریکا از برجام تهدید کرده‌اند. در مقابل جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده که در صورتی آمریکا این بی‌عهدی را کند، ایران نیز از NPT خارج خواهد شد.

موسوی جزایری افزود: مسئولان ذیربط در کشور اعلام کردند که ما هیچ مشکلی با گسترش فعالیت‌های هسته‌ای نداریم و آن‌گونه که از اظهارات مسئولان برمی‌آید، بازرس‌های بین‌المللی نیز حقی از این کار نخواهند داشت. ان‌شاءالله با قدرت هر چه تمام‌تر فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را گسترش خواهیم داد و حوزه اقتصاد مقاومتی را تقویت خواهیم کرد و هم‌چنین حمایت از کالای ایرانی را برای اشتغالزایی جوانان بیکار افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای ایران برای صادرات کالا به کشورهای دیگر گفت: ما می‌توانیم بهترین مبادلات را با کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای همسایه داشته باشیم و با اشباع بازارهای کشورهای خارجی با کالاهای ایرانی نیز پیش برویم، که تحقق این امر برای کشورهای همسایه و نزدیک بعید نیست. ترفندهای استعمار امروزه با ترفندهای صد سال قبل هیچ فرقی ندارد. این ما هستیم که باید از خواب غفلت بیدار شویم و تصمیم جدی بگیریم.

901

کد خبر: 947015

وب گردی

وب گردی