رئیس نمایشگاه کتاب تهران با معصومه ابتکار دیدار کرد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، گفت: کتابخانه‌ها به خرید کتاب‌های درسی و دانشگاهی اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، امروز جمعه 14 اردیبهشت در دیدار با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سهمیه‌ای که به دانشجویان ارائه شده است، گفت: اعطای بن تخفیف کتاب به 160 هزار دانشجو یعنی کمتر از 10 درصد دانشجویان بن دریافت کرده‌اند و به نظرم این آمار باید بیشتر از این شود.

معصومه ابتکار در ادامه اظهار کرد: البته در حال حاضر بهتر است کتابخانه‌ها خرید کتاب‌های درسی را که جزو مهم‌ترین کتاب‌ها هستند، انجام دهند. دانشجویان بهتر است بیشتر به سمت استفاده از اینترنت بروند.

محسن جوادی نیز در این دیدار با بیان اینکه از نمایشگاه امسال استقبال خوبی شده است، گفت: ارقامی‌که ما برای یارانه‌ی کتاب اختصاص می‌دهیم، مثل سال‌های قبل است و خیلی اضافه نشده است اما نزدیک 160 هزار دانشجو کارت‌های حمایتی ما را دریافت کرده اند. ما تلاش می‌کنیم انگیزه‌ای برای دانشجویان ایجاد کنیم که به نمایشگاه کتاب بیایند، البته مجلس باید برای این میزان یارانه فکری کند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد اضافه کرد: همچنین ما تلاش می‌کنیم به موسسات انتشاراتی نیز کمک‌های خوبی ارائه کنیم.

در ادامه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده پس از این دیدار کوتاه، به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخت.

سی‌ و‌ یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


502

کد خبر: 947017

وب گردی

وب گردی