فاز نخست متروی قم تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نخستین فاز متروی قم تا پایان امسال به اتمام می‌رسد که برای افتتاح این فاز به اعتبار 600 میلیارد تومانی نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز، جلالی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس عنوان کرد:خدمت به مردم مهم ترین رسالت شوراهاست و شورا اعتماد مردم را بالاترین سرمایه خود در مسیر خدمت رسانی می داند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: اولین وظیفه شوراها انتخاب شهردار بر اساس شاخصه ها می باشد که شورای پنجم در نخستین هفته از فعالیت خود اقدام به انتخاب شهردار طبق 90 شاخصه کرد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین شورا عهده‌دار تصویب بودجه شهرداری است؛ در این باره شورا و شهرداری قم برنامه پنج ساله 1400 و برنامه بیست ساله 1414 قم را در دستور کار دارد.

جلالی بیان کرد: از طرفی شورا وظیفه نظارت بر اجرای مصوبات شورا و فعالیت شهرداری و سازمان‌های وابسته را دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نیز هر 6 ماه وظیفه دارد لیست درآمدها و هزینه‌های خود را به شورا ارائه نماید و شورا نیز با بررسی‌های لازم در کمیسیون‌های مختلف آن را تائید کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: شهرداری‌ها فاقد بودجه دولتی هستند و با هزینه‌های هنگفتی مواجه می‌باشند و به صورت خودگردان این هزینه‌ها را تامین می‌کنند.

وی گفت: روزانه 700 تن زباله توسط شهرداری قم جمع آوری می‌شود و در این خصوص سال گذشته بیش از 60 میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری زباله و نظافت قم شده است.

جلالی افزود: در شورا 6 کمیسیون فعال است و مصوبات را بررسی می کند که در حال حاضر در این کمیسیون ها برخی از پروژه های نیمه کاره و تبدیل شدن قم به شهری هوشمند و توسعه ناوگان عمومی شهر مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: نخستین فاز متروی قم تا پایان امسال به اتمام می رسد که برای افتتاح این فاز به اعتبار 600 میلیارد تومانی نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: با توجه به بررسی های لازم در کمیسیون ها در سال جاری شورای اسلامی شهر قم به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، اجازه افزایش عوارض را نداد.

وی عنوان کرد: بودجه شهرداری قم در سال جاری 1853 میلیارد تومان است، که با این اعتبارات برخی از پروژه‌های نیمه کاره و طرح‌هایی مانند احداث پنج تقاطع غیرهم سطح در این شهر را پیش‌بینی کرده است.

901

کد خبر: 947033

وب گردی

وب گردی