هیچ حقوقی از فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نگرفته ام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :عده ای دیدند دانشگاه آزاد از دستشان خارج شده است شروع به جوسازی علیه دکتر ولایتی کردند و مدام از مشاغل زیاد ایشان انتقاد کردند،بعد نام من را هم در کنار اسم ایشان آوردند.

به گزارش ایسکانیوز،غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش دهه پنجم انقلاب بایدها و نباید‌ها که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محل هتل فرهیختگان واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد گفت: از این اتحادیه به دلیل اهتمامی که به امر انقلاب دارد تشکر می‌کنم. در واقع با برگزاری این همایش دغدغه شما این است که در آغاز دهه پنجم انقلاب جهت گیری درست و حرکت منطقی چیست. واقعیت این است که بدون مرور گذشته نمی‌توان آینده را تضمین کرد از این رو برای این که بدانیم به چه سمت و سویی باید حرکت کنیم ابتدا باید بدانیم در کجا قرار داریم و بدانیم که چگونه به این جایگاه رسیده‌ایم.

وی افزود: حقیقت این است که دنیای غرب پذیرش یک حکومت دینی و اسلامی مانند حکومت جمهوری اسلامی را نداشته است و این رویکرد از زمان رنسانس به بعد دردنیای غرب شکل گرفته است در واقع از آن زمان به بعد پرونده حکومت‌های دینی در غرب بسته شده است و آن‌ها حکومت دینی را یک مقوله قرون وسطایی می‌دانند و برای این که به هر چیزی مهر ابطال بزنند آن را به قرون وسطا نسبت می‌دهند پس پرونده حکومت روحانیون و کلیسا نیز از نظر آن‌ها به بهانه قرون وسطایی بودن بسته شده است و معنای سکولاریزم همین است.

حداد عادل تصریح کرد: در حکومت مارکسیستی و کمونیستی قرار بود دست دین را از حکومت قطع کنند با این وجود می‌گفتند دین افیون جامعه است از این رو کمونیست ها در آن زمان کلیسا‌ها را به اصطلبل تبدیل کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در عصر سرمایه داری دست دین را قطع نکردند، ولی آن را فلج کردند به گونه‌ای که دین به عنوان یک مسئله فردی مطرح و در کلیسا محبوس شد از این رو امروز به دین اجازه نمی‌دهند که از جایگاه وحی در امور اجتماعی انسان حرف بزند و این یکی از مبانی فعلی غرب است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: براساس آنچه گفته شد طبیعی است که کار امام و تشکیل حکومت اسلامی برخلاف جریان غرب بوده، چون امام حکومت دینی را در دنیا تجدید کرد.

وی اظهار کرد: غربی‌ها ابتدا باورشان نمی‌شد که در ایران حکومت اسلامی تشکیل شود حالا هم بعد از ۴۰ سال تحمل حکومت دینی را ندارند آن‌ها از این که اسلام به یک قدرت سیاسی و تمدن تبدیل شود و در مقابل تمدن غربی قرار بگیرد نگرانند.

حداد عادل اضافه کرد: غربی‌ها نگرانند که اگر اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود سرزمین‌های اسلامی از دست آن‌ها برود چرا که جهان غرب به نفت و بازار وسیع مصرفی این کشور‌ها دل خوش کرده‌اند در واقع غربی‌ها پولی را که بابت نفت در جیب کشور‌های اسلامی می‌گذارند با فروش اسلحه و کالا‌های مصرفی این پول را از جیب دیگرشان برمی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: غربی‌ها رژیم غاصب اسرائیل را با این نیت به وجود آوردند تا از نزدیک به کشور‌های اسلامی نظارت کنند و این در حالی است که آن‌ها اجازه نمی‌دهند که حتی یک پایگاه اسلامی در غرب ایجاد شود به عنوان نمونه شاهد بودیم که چگونه نگذاشتند در بوسنی و هرزگویین یک حکومت اسلامی تشکیل شود، ولی آن‌ها در قلب جهان اسلام اسرائیل را به وجود آورده‌اند تا در بین کشور‌های اسلامی حضور داشته باشند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب به اقدامات غرب به سردمداری امریکا در مقابله با انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به همان اندازه که ریشه‌های انقلاب عمیق‌تر و نهاد‌های حکومتی در کشورمان ایجاد شدند به همان نسبت برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی و برنامه ریزی کرده است یعنی همان طور که ما از این تجربه ۴۰ ساله بهره می‌گیریم دشمنان نیز از تجربه ۴۰ ساله مقابله با انقلاب اسلامی بهره گرفته‌اند با این وجود امروز دشمن متوجه شده دیگر منفعت آن‌ها در جنگ نظامی و کودتا نیست، چون مردم همواره در دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: امروز استراتژی و راهبرد غرب در مقابله با انقلاب اسلامی این است که مردم را از انقلاب مایوس و دلسرد کند برهمین اساس یکی از زمینه‌های عمومی دشمن برای پیشبرد این راهبرد تغییر نسل در کشورمان است.

حداد عادل اضافه کرد: دشمن براین باور است که امروز ۷۰ درصد از مردم ایران چیزی از انقلاب یادشان نیست و این بستری است که به نفع دشمن است. نکته دیگر اینکه دشمن دو جنگ اقتصادی و فرهنگی را علیه انقلاب اسلامی طراحی کرده است برهمین اساس جمع بندی غرب این است که باید آنقدر تحریم‌ها را افزایش و فشار‌های اقتصادی را تشدید کنند تا ملت ایران خسته شوند و به ستوه بیایند و برهمین اساس از گرسنگی دست خود را به سوی هر کسی دراز کنند و بگویند هر کسی هر چه خواست، ولی یک لقمه نان به ما بدهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: یکی از بهانه‌های غرب برای تشدید تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی بحث فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بوده که حرف دهان پرکنی است اگر چه خودشان اعتراف کردند نشانه‌ای از فعالیت‌های غیرصلح امیز هسته‌ای در ایران وجود ندارد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در هر حال اگر غربی‌ها نتوانند در بحث فعالیت‌های هسته‌ای به کشورمان فشار وارد کنند سراغ مسائل حقوق بشر، موشکی و منطقه‌ای می‌روند و دست به تحریم می‌زنند.

وی اظهار کرد: برخی‌ها تصور می‌کردند اگر با غرب و امریکا مذاکره، سانتریفیوژ‌ها را متوقف و در قلب راکتور اتمی سیمان بریزیم دیگر مبادلات بانکی آزاد و تحریم‌ها برداشته می‌شوند، ولی این اتفاق نیفتاد در واقع هر آنچه غربی‌ها خواستند گرفتند، ولی چیزی که ما می‌خواستیم را ندادند پس تحریم اقتصادی برایشان یک اصل است.

حداد عادل اضافه کرد: غرب می‌خواهد فقر و گرسنگی در ایران گسترش یابد تا مردم دلسرد و مایوس شوند و وقتی که این اتفاق بیفتد نا به سامانی‌ها و ناهنجاری افزایش می‌یابد مثلا ازدواج کم می‌شود که نتیجه آن افزایش فساد اخلاقی است و از طرفی هم فقر گسترش پیدا می‌کند که نتیجه آن پدید آمدن انواع مفاسد است. قطعا در چنین شرایطی کنترل ناهنجاری‌ها سخت می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: یک راهبرد دیگر غرب این است که با جنگ نرم اذهان را به هم بریزد در واقع دشمن می‌خواهد همه جیب‌ها را خالی و شکم‌ها را گرسنه نگه دارد و در مقابل ذهن‌ها را از آنچه می‌خواهند پر کنند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: هدف دشمن این است که با ایجاد بدبینی، افکار و اذهان را مدیریت و به سمتی که خود می‌خواهد هدایت کند. در چنین شرایطی کسانی که دچار فقر مالی هستند به یک گونه با یک نظام درگیر می‌شوند و آن‌ها هم که مشکل مالی ندارند ذهن شان را به هم می‌ریزد و ابزار آن‌ها هم در این جنگ نرم فضای مجازی، ماهواره و اینترنت است.

وی گفت: نکته اینجاست تمام فشار‌های اقتصادی و سیلاب ذهنی آلوده فکری و فرهنگی را که دشمن در جامعه ما رها می‌کند همه به پای انقلاب نوشته می‌شوند مثلا اگر بیکاری و فقر نتیجه اقدامات دشمن است، ولی آن‌ها می‌گویند این دستاورد‌های انقلاب است و تمام سیاه نمایی‌ها و دروغ‌هایی که مطرح می‌کنند به پای انقلاب می‌گذارند تا مردم وادار شوند که پشت انقلاب را خالی کنند.

حداد عادل با بیان اینکه حضور امریکا در منطقه بنا بر اعترافات خودشان به خاطر ایران بوده تصریح کرد: از زمانی که حزب الله در بیخ گوش اسرائیل قوت گرفته تلاش کردند تا حزب الله را خلع سلاح و نابود کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: علی رغم صدور قطع نامه‌های مختلف برای حزب الله جریان سازی المستقبل و انفجار‌ها و ورود سعودی ها، اما حزب الله قدرت خود را از دست نداد به گونه‌ای که در جنگ ۳۳ روزه و جنگ غزه نیز این قوت را از بین نبرد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: پس از ناکامی تلاش‌های غرب برای نابودی حزب الله آن‌ها به سوریه ریختند، اما ایران در حالی که شدیدترین تحریم‌ها را تحمل می‌کرد فتنه را در همان جا که متولد شد با وجود جوانانی هم، چون شهید حججی سرکوب کرد.

وی با بیان این که جوانان جبهه مقاومت از نفس امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب الهام گرفته‌اند و آن‌ها تجربه بسیج در جنگ تحمیلی را تکرار کردند افزود: در هر حال دشمن امروز خروج کشورمان از منطقه را پیش گرفته است با این وجود جوانان باید منظومه طراحی دشمن را بشناسند.

حداد عادل با بیان اینکه سوریه موشک تحریم جنگ فرهنگی و فضای مجازی همه قطعات یک پازل بزرگ محسوب می‌شوند و دشمن پس از ۴۰ سال تجربه به این سطح از طراحی علیه انقلاب اسلامی رسیده است افزود: امروز عربستان به یک اسرائیل دیگر در منطقه تبدیل شده است و این کشور به سرعت به سمت سکولاریزم پیش می‌رود و تمام شعار‌هایی که این کشور در خصوص حکومت اسلامی سرداده بود توسط بن سلمان در حال حذف شدن هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عربستان تا چند سال آینده به کشوری مانند ترکیه تبدیل می‌شود افزود: عربستان با این امید که ایران نابود می‌شود و سروری و آقایی جهان اسلام به آن‌ها می‌رسد پای کار آمده است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه جوانان باید نظم دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی را درک کنند تصریح کرد: عده‌ای که در داخل تحول حکومت دینی را ندارند و می‌خواهند اوضاع قبل از انقلاب در کشور حاکم شود خودشان را در فضای مجازی پیدا کرده‌اند هم چنین جریاناتی در خارج و در داخل از فضاسازی‌های فرهنگی استفاده سیاسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریانی که وعده غرب گرایی می‌داد توانست رای مردم را جذب کند تصریح کرد: این جریان دارای دو بال اقتصادی و قدرت سیاسی است مثلا در جریان انتخابات شورای شهر تهران این جریان اعلام کرده بود کسانی در لیست شان قرار می‌گیرند که دو میلیارد تومان پرداخت کنند. واقعیت این است که اگر انسانی به خاطر این خبر دق کند جای ملامت نیست. زمانی در کشورمان وقتی سراغ افراد می‌رفتند تا در انتخابات شرکت کنند آن‌ها می‌گفتند که بهتر از من هم وجود دارد و یا اینکه پای حکم یکی از شهدا که حقوق ۷ هزار تومانی برای او در نظر گرفته بودند نوشته شده که من فکر می‌کنم زیاد باشد. در واقع شهدا این گونه بوده‌اند.

حداد عادل تصریح کرد: یکی از خانم‌های عضو شورای شهر سابق تهران گفت که به من پیشنهاد دادند که دو میلیارد تومان بدهید در لیست قرار بگیرید، اما من این پول را ندادم و در لیست قرار نگرفتم البته برخی‌ها به غیر از آن دو میلیارد تومان ۴ میلیارد تومان هم در بیرون هزینه کردند سوال این است که این پول‌ها از کجا می‌آید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما لنگ اداره جمنا هستیم و ممان اقتصادی برای اداره آن نداریم تصریح کرد: جریان مقابل به جای اینکه مردم برایشان مهم باشد کسب قدرت برایشان مهم است در واقع تشنه قدرتند و نه شیفته خدمت.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سال هاست به جای مذاکره با غرب راهبرد اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند از این رو امسال نیز معظم له تلاش کردند یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی یعنی حمایت از تولید ملی را به عنوان شعار سال برجسته کنند.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی راهبردی برای مقابله با توطئه دشمن است.

حداد عادل یکی از مهمترین وظایف دانشجویان را خودسازی، ایمان و اعتقاد دانست و افزود: جوانان تا مسئله خود را با خدا حل نکنند نمی‌توانند برای خلق مفید باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شما جوانان امروز دانشجو هستید و شعار‌هایی سر می‌دهید، ولی فردا ممکن است یک وعده‌ای به شما بدهند و به انسان دیگری تبدیل شوید با این وجود اگر ایمان انسان‌ها سست باشد دیگر نمی‌توانند بجنگند و اگر امروز خیلی از آقایان کوتاه می‌آیند به خاطر این است که در جوانی خودشان را نساختند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با تاکید براینکه شما دانشجویان نباید فریب چرب و شیرین دنیا را بخورید تصریح کرد: پایه‌های ایمان و تقوا را در خود تقویت کنید واز طرفی پر کاری، همت، تلاش، بصیرت و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان باید آینده ایران را با علم بسازید و نیاز کشور را به بیگانه کم کنید تصریح کرد: توصیه من این است تجربه مدیریت پیدا کنید، کادرسازی کنید و امثال خودتان را افزایش دهید در واقع توصیه می‌کنم که در را نبندید و حتی از یک نفر هم نگذرید.

حداد عادل تصریح کرد: توصیه من این است که با رفاقت صمیمیت و محبت جمعیت خود را افزایش دهید و از طرفی ارتباط خود با گذشتگان اتحادیه و کسانی که الان در دانشگاه‌ها هستند را تقویت کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه‌ها یکی از سرپل‌هایی هستند که دشمن می‌خواهد نیرو‌های خود را در آنجا فرود بیاورد افزود: دانشگاه تنگه احد است با این وجود مراقب باشید بین تان اختلاف نیفتد و هر جا دیدید که منافع انقلاب در خطر است منافع انقلاب را به منافع شخصی ترجیح دهید.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در ادامه ضمن تشریح آخرین تحولات جمنا تصریح کرد: جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی یک ضرورت است با این وجود بر فرض مثال اگر امروز تصمیم بگیریم این جبهه را در ایران تعطیل کنیم باید بلافاصله یک تشکیلات سراسری دیگر ایجاد کنیم، چون همه این را قبول دارند احزاب وتشکل‌ها در کشورمان قدرت جذب زیادی ندارند.

وی تصریح کرد: همه به این نتیجه رسیدند که یک کار تشکیلاتی جدید نیاز است البته جمنا در شرایطی ایجاد شد که انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داشتیم اگر چه جمنا در انتخابات بی توفیق نبود البته نمی‌خواهم بگویم تمام این توفیقات حاصل کار جمنا بوده است، ولی با وجود جمنا نیرو‌های انقلاب در کاندیدا شدن دچار تشتت نشده‌اند و این ۱۶ میلیون رایی که در کیسه انقلاب ریخته شد اتفاق خوبی بود اگر چه نمی‌گویم آن ۲۴ میلیون نفر ضد انقلاب بودند.

حداد عادل با اشاره به اینکه در حال تجدیدنظر و در آستانه یک آغاز فعالیت جدید در جمنا هستیم افزود: در همین راستا مصمیم از نظر اقتصادی و مالی عضویت در جمنا را برپایه حق عضویت اعضا جمنا مدیریت کنیم و این را به عنوان یک اصل پذیرفته‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هدف ما این است که جمنا از نظر مالی نه تنها در زمان انتخابات بلکه در تمام عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و اصول انقلاب استقلال داشته باشد و ما امروز به این اصل رسیده‌ایم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: امروز مسئله مهمتر از پیروزی در انتخابات پیروزی انقلاب است از این رو باید یک تشکل سیاسی نیرومند انقلابی وجود داشته باشد که در طوفان‌ها و حوادث آینده بتواند به خوبی نقش آفرینی کند از این رو با چنین نگاهی درصدد بازسازی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که با احمدی نژاد چه می‌کنید تصریح کرد: من اصلا نسبت به او نگرانی ندارم و معتقدم که دیگر دوران گذشته این جریان تکرار نمی‌شود و امروز تمام این حرف‌ها و شعار‌هایی که این جریان سر می‌دهد به خاطر این است که می‌خواهند خود را در سراشیبی که افتاده‌اند حفظ کنند.

حداد عادل با تاکید براینکه امروز اصلا مسئله ما این جریان نیست تصریح کرد: من سه سال را به عنوان رئیس قوه مقننه با احمدی نژاد کار کردم و کاملا می‌فهمم داستان چیست و می‌دانم که این جریان اصلا آینده‌ای ندارد و مسئله انقلاب محسوب نمی‌شود و شما نیز نگران این جریان نباشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم در دوره دوم احمدی نژاد مملکت در دست اصولگرایان بود واقعیت این است در آن زمان مملکت در دست مشایی بود و او طراحی می‌کرد بحث این است کجا در آن هشت سال آقای احمدی نژاد یک بار کلمه اصولگرایی را به زبان آورد که بگوییم به دلیل عدم اعتماد به اصولگرایان آن‌ها در انتخابات اقبال نداشتند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه آقایان فکر می‌کنند اگر باز هم در مقابل دشمن کوتاه بیایند مشکلات اقتصادی از بین می‌رود تصریح کرد: واقعیت این است که اگر هر چه داریم را بدهیم تا تحریم‌ها را بردارند باز هم مسئله حل نمی‌شود، چون تا مادامی که حکومت در ایران دینی باشد راهبرد دشمن مبتنی بر فشار و تحریم و تهدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند ایران باید جذب جامعه بین الملل شود، چون حکومت دینی مخالف هنجار‌های غربی است تصریح کرد: این‌ها می‌گویند هنجار‌های غرب را بپذیریم هم چنین می‌گویند به ما چه مربوط است اسرائیل در فلسطین چه می‌کند.

حداد عادل با بیان اینکه راه پیروزی قطع امید از دشمن بیگانه و امیدواری به نیرو‌های بومی و داخلی است تصریح کرد: هیچ کدام از فرزندان من در حال حاضردر خارج از کشور تحصیل نمی‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص داماد دو تابعیتی اش گفت: مادر داماد من خواهر شهید وزوایی است و پدر او ۱۳ بار دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان در امریکا بوده با این وجود در آنجا نیز پای کار انقلاب بوده‌اند او از بچگی در امریکا بزرگ شده و دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی است با این وجود زمانی که او از طریق دخترم که همسرم یکی از مراکز مهم تحقیقاتی امریکا مشغول به کار بود به خواستگاری یکی دیگر از دختران من آمدند

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: داماد من با این که در ماکروسافت و امازون موقعیت خوبی داشت، اما شرط ما این بود که در ایران کار کند با این وجود او در ایران ماند.

وی با بیان اینکه درس خواندن در خارج یک وقت‌هایی نه تنها ایرادی ندارد بلکه ممکن است واجب هم باشد تصریح کرد: مهم این است که هر کسی در خارج درس می‌خواند بعد از تحصیل چه کاری می‌خواهد انجام دهد اگر با پول و مالیات مردم رفت و در خارج ماند این ایراد دارد و الا کسب علم در خارج و برگشتن به کشور برای خدمت به مردم یک جهاد است.

حداد عادل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به دولت اجازه دادند تا پای میز مذاکره با غرب بنشیند تصریح کرد: هدف از برجام عکس یادگاری گرفتن و پیاده روی نبود در واقع رهبر معظم انقلاب مصلحت دیدند که ما به مذاکرات نه نگوییم، چون عده‌ای می‌گفتند حالا که امریکا می‌خواهد مذاکره کند ایران سرسختی می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مذاکرات یک تجربه است و اگر آن‌ها به آنچه که می‌گویند عمل نمی‌کنند برای ما تجربه می‌شود. از این رو امروز خیلی‌ها متوجه این حرف رهبری که فرمودند: من خوش بین نیستم شده‌اند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: کسانی که تا دیروز به ما فحش می‌دادند و می‌گفتند شما دلواپسین هستند امروز خودشان از دلواپسین دلواپس‌تر هستند به گونه‌ای که خجالت می‌کشند دردانشگاه‌ها حرف بزنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هر هفته با رئیس جمهور جلسه دارند و مرتب مجلس را رصد می‌کنند و از طرفی با قوه قضاییه ارتباط دارند تصریح کرد: ایشان با قوا بحث کارشکنی می‌کنند، چون خودشان رئیس جمهور بوده‌اند و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عضویت داشته‌اند و اطلاعات دارند.

وی با بیان اینکه من بدون دریافت هیچ حقوقی در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، بنیاد سعدی، بنیاد دایره المعارف، شورای تحول علوم انسانی و دیگر مراکز فعالیت می‌کنم و در واقع این‌ها شغل محسوب نمی‌شوند تصریح کرد: سوال این است که چرا تا وقتی که اقای ولایتی رئیس دانشگاه ازاد نشده نبود کسی نمی‌گفت: او ۴۳ شغل دارد، ولی چون دیدند دانشگاه آزاد از دستشان خارج شده شروع به جوسازی کردند و بعد نام من را هم در کنار اسم ایشان آوردند.

منبع:دانشجو

204

کد خبر: 947037

وب گردی

وب گردی