فالگیرها چطور از آینده خبر می دهند؟

حالا دیگر برای خودشان دفتر و دستکی راه انداخته اند و در فضای مجازی سایت، پیج، کانال و گروه دارند و برای مراجعه کنندگان وقت تلفنی می دهند. مانند گذشته های نه چندان دور نمی توانی آنها را در پیچ کوچه پس کوچه های مناطق مرکزی و جنوبی شهر و گوشه پارک ها پیدا کنی . فالگیرها هنوز هم می توانند با ادعای پیشگویی آینده، توجه زنان، دختران جوان وگاه مردان را جلب کنند و مبلغ های زیادی به جیب بزنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، آدم های قدیمی جور دیگری بودند کولی ها و فالگیرها را دوست داشتند و گوش دادن به حرف کولی هایی که با لهجه حرف می زدند از سرگرمی هایشان بود مثلا اگر در پارکی نشسته بودی ، جلویت سبز می شدند و می گفتند: « کف دستت بده فالِت ببینُم!» فقط کافی بود می گفتی علاقه ای به دانستن آینده و اتفاقاتی که می خواهد برایت رخ بدهد نداری؛ آن وقت برای اینکه ثابت کنند از آینده خبر دارند و صد البته پولی به جیب بزنند، دست به دامن جملات و ترفند های مخصوص به خود می شدند. دستت نمک نداره به هر کی خوبی می کنی بدی می بینی ،«بخت و اقبال بلنده اما در کار و کاسبی ات گره افتاده» ،« در دوستانت رقیب می بینم، نمی خواهی طرف رو بشناسی؟» ،« شوهرت بهت خیانت میکنه، طلسمش کردن! طلسم را بشکن» ،« مرگ عزیزی می بینم دوست نداری بدونی کیه!» طبیعتا هر فردی باشنیدن چنین جملاتی کنجکاو می‌‌شد تا بداند چه اتفاقی در آینده برایش خواهد افتاد؟ اما این روزها فالگیرها ترفندها و روش های متنوعی برای کسب درآمد شان انتخاب کرده اند برخی با فال قهوه کسب درآمد می‌کند، برخی دیگر برای پیش‌بینی روزهای تلخ و شیرین تاروت می ریزند، برخی دیگر با پاسور و ورق از شاهزاده سوار بر اسب سفید زندگی صحبت می کنند که ۳ ساعت،۳ روز، ۳ ماه یا سه سال دیگر سر و کله اش پیدا می‌شود، قدیمی ترها با دعانویسی طلسم و رمل و اسطرلابشان ادعا می‌کردند که می‌توانند بخته بسته را بگشایند یا طلسم ها را بشکنند!

پیشتر ها پیدا کردن این افراد چندان راحت نبود؛ حتما باید با فردی روبرو می شدید که به فال، کف بینی و امثالهم اعتقاد داشته باشد تا به شما بگوید در فلان خانه از فلان محله فردی وجود دارد که می‌تواند آینده تان را پیش بینی کند یا گره از کارتان بگشاید. اما امروزه پیدا کردن این افراد چندان سخت نیست کافی است سری به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و غیره بزنید آن وقت است که با سیل عظیمی از صفحات رو به رو خواهید شد که هر کدام ادعا می کنند در کار خود بهترین هستند.

به عنوان مثال همین عکس بالا را ببینید، فردی در اینستاگرام پیج ساخته و 42 هزار نفر هم آن را دنبال می کنند! راست و دروغش پای خودشان. اگر تمامی افراد با پیج واقعیشان زیر این پست نظر گذاشته و حقیقت را گفته باشند، تقریبا همگی از فال این فرد راضی بودند!

جالب است بدانید این افراد به درآمد حاصل از فال گیری و پیش بینی آینده هم بسنده نکرده اند بلکه کلاس های آموزشی برگزار می کنند یا جزوه های خود را در شبکه های اجتماعی به فروش می گذارند!

سیستم های ارتباطی فالگیرها هم تغییر کرده است، در ابتدا لازم بود برای گرفتن فالی مثل قهوه به خانه آن ها بروید یا چند نفری که می خواهند فال بگیرند در یک مکان جمع شده و طرف را به آن جا دعوت کنند ، اما امروزه کافی است اول با فرد فالگیر هماهنگ کنید و سپس عکس فنجان خالی قهوه تان از جهات مختلف را از طریق تلگرام برایشان ارسال کنید تا بتوانند از روی عکس آینده تان را پیش بینی کنند. برخی هم برای گرفتن فال خود کافی است مبلغ 5 هزار تا 20 هزار تومان پرداخت کند تا فالگیر از پشت تلفن بتواند فال اورا بگیرد . برخی از این افراد نیز برای اینکه کسب و کار خود را ترویج دهند کارت ویزیت تهیه می کنند!

مدیوم چیست ؟

به طور اتفاقی یکی از کارت های افرادی که ادعا دارند می توانند آینده تان را پیش بینی کنند به دستم افتاد، کارتی که روی آن ادعای پیشگویی، پیش بینی آینده و روشن بینی با روش مدیوم بود. اگر نمی دانید مدیوم چیست باید بگویم نوعی احضار روح! است البته در این روش خبری از میز گرد، استکان و نعلبکی نیست، بلکه در آن فردی به نام واسطه یا "مدیوم " بین احضار کنندگان روح و دنیای دیگر قرار می گیرد و مدعی است که در حالت خواب مغناطیسی تحت اراده و نفوذ روح احضار شده قرار می گیرد و بدون اختیار ، از طرف او صحبت می کند و یا اعمالی را انجام می دهد.

زمانی که با شماره های روی کارت تماس گرفتم، یک آقا پشت خط جواب داد .از شرایطش پرسیدم، گفت: « این کار به صورت مدیوم صورت می گیرد، یعنی از طریق ارتباط روحی انجام می شود.»

می پرسم : مدیوم همان فال است؟ با عصبانیت پاسخ می دهد:« خیر، ما رمال و فالگیر نیستیم اگر به دنبال فالگیر و رمال می گردید من نیستم!» بعد از کمی مکث ادامه می دهد: «ما پیشگو هستیم یعنی دقیقا اتفاقاتی که در گذشته اتفاق افتاده یا در آینده به وقوع می پیوندد برای شما بیان می کنم. اگر فردی مشکلی داشته باشد ما راه حل های آن را می دانیم.» در پایان درباره هزینه انجام این کار می گوید: «هزینه انجام این کار چه به صورت حضوری چه غیر حضوری 100 هزار تومان است.»

مردم به طور ذاتی کنجکاوند

به اعتقاد یک جامعه شناس بیشتر افراد به صورت ذاتی علاقه زیادی به پیش بینی و آگاه شدن از آینده دارند و می‌خواهند کنجکاوی خود را با سر درآوردن از آینده نشان دهند.

حمید فتاحی با اشاره به اینکه برخی از افراد گاهی برای باخبر شدن از آینده و اتفاقاتی که احتمالا برایشان رخ خواهد داد راه های اشتباهی را انتخاب می‌کند می گوید: یکی از دلایل روی آوردن افراد به فالگیری و پیش بینی آینده این کنجکاوی است.

این جامعه شناس گفت: باور و اعتقاد به فال و پیشگویی عقلانی نیست و فرد باید این باور را در خود تقویت کندکه فال و فالگیری و پیشگویی صحیح نیست و بکارگیری آنها در زندگی نادرست و آسیب رسان است و این افراد در زمان کوتاهی دچار آشفتگی و سردرگمی شده و از جریان روزمره زندگی خارج می‌شوند.

دروغ چرا! منی که هیچ اعتقادی از به فال و پیش بینی آینده ندارم ؛کمی احساس کنجکاوی ام تحریک شده اما حاضر نیستم پولی بابت دیدن تقدیری بدهم که تنها خداوند آن را می داند و اوست که می تواند آن را تغییر دهد نه بنده اش. اما کم نیستند افرادی که حاضرند برای اینکه بدانند زندگیشان چند سال دیگر چگونه است هزینه های گزافی را بپردازند.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 947064

وب گردی

وب گردی