پوشش آب شهری در سیستان و بلوچستان 91.7 درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان گفت: طول شبکه توزیع آب شهری استان در سال 92، سه هزار و 801 کیلومتر بود که با تلاش دولت تدبیر و امید تا پایان سال 95 به بیش از چهار هزار کیلومتر رسید.

به گزارش ایسکانیوز، محسن میرادی در شورای آب استان سیستان و بلوچستان افزود: جمعیت زیر پوشش آب شهری سیستان و بلوچستان در سال 92، یک میلیون و 230 هزار نفر بود که پارسال به بیش از یک میلیون و 490 هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین شمار مشترکان آب شهری سیستان و بلوچستان از 277 هزار و 500 فقره در سال 92 به 320 هزار و 500 فقره در سال 95 افزایش یافت.

وی تصریح کرد: پوشش آب شهری در سیستان و بلوچستان 91.7 درصد است.

میرادی تصریح کرد: کمبود بارش ها و مشکلات کم آبی استان مشکلات زیادی را بوجود آورده که باید مردم در مصرف آب، مدیریت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن موضوع کم آبی استان و فرهنگ سازی در مورد نحوه استفاده از آب باید به صورت جدی تر دنبال شود.

وی اظهار کرد: ایران هم اکنون در حال تجربه مشکلات جدی آب است. خشک‌سالی‌های مکرر توأم با برداشت بیش از حد آب‌های سطحی و زیرزمینی از طریق شبکه بزرگی از زیرساخت‌های هیدرولیکی و چاه‌های عمیق، وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده‌است.

901/900

کد خبر: 947065

وب گردی

وب گردی