در تهران 950 آموزشگاه غیرمجاز داریم

نایب رئیس شورای مؤسسان مراکز آموزشی کشور با بیان اینکه 11 هزار و 300 آموزشگاه علمی در سراسر کشور داریم گفت: در تهران 912 آموزشگاه مجاز و 950 آموزشگاه غیرمجاز داریم.

به گزارش ایسکانیوز ، قدرت الله علیزاده نایب رئیس شورای مؤسسان مراکز آموزشی کشوردر برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «چالش‌های آموزشگاه‌های آزاد، علمی و کنکور» با بیان اینکه 11 هزار و 300 آموزشگاه علمی در سراسر کشور داریم، گفت: طبق بررسی ما بیش از این تعداد مراکز آموزشی غیر قانونی داریم به عنوان مثال در تهران 912 آموزشگاه مجاز و 950 آموزشگاه غیرمجاز داریم.

وی با بیان آمارها نشان می‌دهد نزدیک به 300 هزار شغل از محل آموزشگاه‌ها ایجاد شده است، گفت: تعداد زیادی از این مراکز، آموزشگاه‌هایی هستند که معلمان صاحب تجربه در آموزش و پرورش وارد آن شده و سرمایه گذاری کرده‌اند و انگیزه‌شان کمک به بخش آموزش است و سودجویی نیست.

نایب رئیس شورای مؤسسان مراکز آموزشی کشور با بیان اینکه نواقصی در آموزش رسمی وجود دارد که آموزشگاه‌های رسمی آن را جبران می‌کنند، افزود: شاید 10 تا 15 مؤسسه هستند که در بین خانواده‌ها ایجاد التهاب آزمون و کنکور می‌کنند و نمی‌توان 11 هزار مؤسسه دیگر را به دلیل جوی که آن 15 مؤسسه ایجاد کرده‌اند، فدا کنیم.

وی به مشکلات آموزشگاه‌های آزاد اشاره کرد و ادامه داد: مشکل اساسی ما مراکز غیرمجاز است که مجوز از هیچ نهادی ندارند یا از نهادهای دیگری چون شهرداری، جهاد دانشگاهی، وزارت ارشاد و... مجوز فعالیت فرهنگی دریافت می‌کنند؛ از سوی دیگر همین کانون‌های زبان مجوزدار از آموزش و پرورش هم با ما رقابت می‌کنند.

علیزاده اضافه کرد: نظارتی که بر آموزشگاه‌های مجاز تحت پوشش آموزش و پرورش می‌شود اعم از تأیید فضا، انتخاب مدیر، بیمه پرسنل، مالیات و... برای آموزشگاه‌های دیگر لحاظ نمی‌شود. به عنوان مثال ما ۴ درصد دریافتی خود را برای آموزش و پرورش واریز می‌کنیم؛ هرچند معتقدیم اصل این مبلغ هم نباید دریافت شود و همانطور که مدارس معاف از مالیات هستند، آموزشگاه‌ها هم باید معاف باشند.

نایب رئیس شورای مؤسسان مراکز آموزشی کشور افزود: ما برنامه‌های کیفیت بخشی به آموزشگاه‌های خود را شروع کرده ایم.
فارس
706

کد خبر: 947077

وب گردی

وب گردی