دعوت حیدرالعبادی به حضور فعال مردم در انتخابات

نخست وزیر عراق از مردم این کشور خواست تا در انتخابات این کشور حضور فعال داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواهان مشارکت فعال در انتخابات پارلمانی شد تا عراق مجددا به افراد فاسد تحویل داده نشود.

وی متعهد به نابودی فاسدان و انجام اصلاحات شد و تأکید کرد که این مساله از همگان، ایمان به جنگ آتی را برای تقویت موفقیت عراق می‌طلبد.

العبادی بر لزوم عدم انتخاب فاسدانی که در اداره عراق شکست خوردند، تأکید کرد و گفت که کشورهای جهان اکنون به روابطشان با عراق افتخار می‌کنند و تمایل به افزایش این روابط دارند.

العبادی تأکید کرد که دولتش بعد از این که در جنگ سرنوشت‌ساز علیه داعش پیروز شد اکنون برای بازسازی و سرمایه‌گذاری تلاش می‌کند.

وی در میان عشایر استان کربلا گفت: فداکاری‌هایی که عراقی‌ها در جنگ علیه داعش داشتند مایه افتخار تمامی عراقی‌هاست چرا که آن‌ها سازنده پیروزی بودند. شهروند عراقی ظلم را قبول نمی کند و قبول ندارد که گروه‌های تروریستی بر کشورش مسلط شوند.

العبادی بر لزوم عدم تفسیر خطبه مرجعیت دینی برحسب میل خود از سوی طرف‌های سیاسی تأکید کرد و از ساکنان کربلا خواست برای حفظ پیروزی و رفتن به سمت پیروزی دوم مشارکت فعال داشته باشند تا عراق به شکست‌خوردگان و فاسدان مجددا تحویل داده نشود.

وی گفت: خطبه روز جمعه مرجعیت دینی موضع را نهایی کرد و واضح بود. مرجعیت دینی حمایت خود را از روند سیاسی و انتخابات و شروط انتخاب اعلام کرد. مرجعیت همواره سوپاپ اطمینان باقی خواهد ماند.

کد خبر: 947127

وب گردی

وب گردی